Att få arbeta med kunder och deras kampanjer i en värld full av fantastiska varumärken, det var vad som fick henne att söka sig till Nordens största mediehus, Bonnier News. I dag är hon Head of Ad Operations och ska se till att koncernens kunder får en kvalitativ leverans av sina digitala annonskampanjer. Möt Ida Palmkvist.
– Jag är rak, effektiv och lojal, tycker om ordning och reda och vill få saker gjorda. Som mamma till fyra barn som alla är aktiva inom sin sport, fotboll och handboll, handlar mycket av fritiden om att köra, heja och peppa helt enkelt! Jag tar gärna långa löprundor så ofta jag kan och har ständigt en ljudbok i igång.
– Nu har jag varit här i sju år.
– Det som lockade mest var möjligheten att få jobba med kunder och deras kampanjer i en värld full av fantastiska varumärken. Vi har verkligen nästan allt att erbjuda våra besökare och annonsörer. Sedan var det också viktigt för mig att få vara en del av en innovativ och förändringsbenägen miljö som ständigt utmanar mig i min roll och mitt uppdrag.
– Att det hela tiden finns nya saker att lära. Det kan till exempel vara ny teknik vi ska hantera och förstå, nya köpsätt och produkter. Det är också en ynnest att få jobba med så många kompetenta kollegor som gör det extra kul att gå till jobbet. Jag vet att någon kommer göra mig lite smartare och kunnigare – varje dag.
– En genomsnittlig dag består ofta av en mängd olika typer av möten. Avstämningar med mina team, genomgång av leveransresultat och projektplanering. Teamet har rutiner för att säkra leverans, och de optimerar och pratar med våra kunder dagligen. Ibland hettar det till och det uppstår en felsökning och problemlösning som kräver prioritet och snabb åtgärd.
– Jag är till stor del en digital läsare och det blir en hel del artiklar i DN ochl Expressen. Sedan blir det såklart många av våra magasin. På sommaren hänger jag på landet i Roslagen och då är det Norrtelje Tidning i pappersform som gäller, och såklart också våra korsordsbilagor!