Bonnier News ägare är familjen Bonnier, Nordens största mediefamilj med en stark publicistisk tradition sedan 1804. Bonnier News är idag ett operativt självständigt bolag med egna värderingar (läs mer om dem här: Om Oss), men all vår verksamhet är fast förankrad i familjens vision och kärnvärden.
Familjen Bonniers vision som ägare är att "ständigt utveckla media":
”Vår vision handlar även framåt om både kommersiell framgång och om verksamheternas innehåll. Vi vill dels att Bonnier ska fortsätta att utvecklas som ett långsiktigt, lönsamt och familjeägt företag, dels att det bland våra företag ska finnas ledande journalistiska och publicistiska verksamheter som bidrar till öppna, inkluderande samhällen med fri åsiktsbildning. Medan en del branschkollegor överger journalistik och berättelser för andra onlineverksamheter väljer vi att fortsätta vara ett medieföretag.”
Bonnier Groups verksamhet utgår från fyra kärnvärden:
Yttrandefrihet
"Vi tror att ett öppet pluralistiskt samtal är grunden för demokrati"
Passion för medier
"Vi kan medier. Att utvecklas under förändrade marknadsförutsättningar är vår nedärvda styrka, innovation är vårt fokus"
Individens förmåga
"Vi tror på kraften hos den enskilda människan, och vill genom journalistik, berättelser och kunskap stärka individers möjlighet att påverka och förändra"
Ett familjeföretags engagemang
"Vi planerar för generationer, inte för kvartal"
Läs mer om Bonnier Group och dess verksamheter här: www.bonnier.com