
2025-09-05
Koncernnyheter Bonnier NewsBonnier News, Schibsted och Lokaltidningen Mitt i lanserar nu Sthlm Reach – ett nytt gemensamt annonspaket som ger annonsörer unik räckvidd i Stockholmsregionen genom Dagens Nyheter, Svenska Dagbladet och Mitt i Stockholm. – Räckvidden Sthlm Reach når i Stockholmsregionen är svårslagen, säger Paul Brandenfeldt, försäljningsdirektör på Bonnier News.
Sthlm Reach är namnet på ett helt nytt annonssamarbete mellan Bonnier News, Schibsted och Lokaltidningen Mitt i. Samarbetet bygger på trovärdighet, räckvidd, frekvens och effekt och ger annonsörer möjlighet att synas i tre av huvudstadens mest välrenommerade nyhetsmedier – Dagens Nyheter, Svenska Dagbladet och Mitt i Stockholm – till ett mycket konkurrenskraftigt pris.
Med Sthlm Reach får kunderna en oöverträffad räckvidd i flera målgrupper i Stockholm. Annonskampanjer kan bokas för antingen 9 eller 16 dagar, beroende på annonsörens behov.
– Sthlm Reach är ett tydligt exempel på hur starka nyhetsmedier kan skapa ännu större värde tillsammans. Genom samarbetet förenklar vi för annonsörer och ger dem en oöverträffad räckvidd i Stockholmsområdet, med trovärdighet och effekt i fokus, säger Paul Brandenfeldt, försäljningsdirektör på Bonnier News.
– Det är mycket positivt att vi nu samarbetar över mediehus. Detta ger högt värde för våra gemensamma kunder, samtidigt som det gör köpet av våra tidningar enklare och mer överskådligt, säger Joakim Flodin, CEO, Schibsted Marketing Services.
– Vi är mycket glada över det här samarbetet mellan Mitt i, DN och SvD. Paketet ger Sveriges annonsörer en unik möjlighet att nå en större del av Stockholmarna i en trygg nyhetsmiljö, säger Mikael Benckert, CEO, Lokaltidningen Mitt i.
Paul Brandenfeldt, Försäljningsdirektör Bonnier News
072-588 25 91, paul.brandenfeldt@bonniernews.se
Joakim Flodin, CEO Schibsted Marketing Services
070-615 25 14, joakim.flodin@schibsted.com
Mikael Benckert, CEO Lokaltidningen Mitt i
073-318 48 50, mikael.benckert@mitti.se