Dubbla vinster till Bonnier News i WAN-IFRA’s prestigefyllda tävling

Bonnier News prenumerationspaketering +Allt har i WAN-IFRA’s prestigefyllda tävling Digital Media Awards Europe vunnit i kategorin Best Digital Subscription/Reader Revenue Project. Dessutom prisas Bonnier News annonssamarbete med Hjärt-Lungfonden med en vinst i kategorin Best Native Advertising Campaign.

Dubbla vinster till Bonnier News i WAN-IFRA’s prestigefyllda tävling

+Allt lanserades för drygt ett år sedan och har i dag drygt 210 000 prenumeranter.  Satsningen, som tidigare i våras belönades för Årets läsaraffär i Årets Dagstidning, prisas nu med vinst i Digital Media Awards Europe, som delas ut av branschorganisationen WAN-IFRA.

– Det känns mycket bra att denna produkt som är så uppskattad av marknaden också prisas i detta sammanhang. +Allt är en viktig del av Bonnier News strategi framåt och en nyckelkomponent i att låta fler ta del av mer. Jag tror och hoppas att mycket av det vi gör nu kommer vara banbrytande för hela branschen, säger Alexander Lydecker, CCO på Bonnier News.

Bonnier News vinner också i kategorin "Best Native Advertising Campaign" för ett samarbete med Hjärt-Lungfonden, ett projekt som bland annat bestod av en native-kampanj som innehöll artiklar och TV kombinerat med en unik integrerad lösning för Swish-gåvor.

Nu väntar en global final i samband med WAN-IFRA World News Media Congress i Köpenhamn 27 maj, där +Allt och Hjärt-Lungfonden tävlar mot vinnarna från de andra kontinenterna. 

Vid frågor, vänligen kontakta:

Alexander Lydecker, CCO Bonnier News
alexander.lydecker@bonniernews.se

Mats Dicklen, Head of Brand Studio
mats.dicklen@bonniernews.se