Bonnier News lanserar ny plattform för native-annonsering

Bonnier News Brand Studio lanserar en ny plattform som ska göra det enklare för annonsörer att nå ut med skräddarsytt innehåll till rätt målgrupp. Med hjälp av teknik som kombinerar CMS och adserver kan annonskampanjer automatiskt anpassas efter läsarnas intressen, geografi och demografi.

Bonnier News lanserar ny plattform för native-annonsering

Efter att under många år, och i tät dialog med marknaden, ha utvecklat de bästa annonslösningarna, planerar Bonnier News Brand Studio att ta nativeannonsering till nya nivåer. Under hösten lanseras ett nytt automatiserat arbetsflöde där CMS och affärsdrivna algoritmer samverkar vilket sätter både läsarnas och annonsörernas behov i centrum.  

– Vår nya plattform är byggd för att leverera relevant, engagerande och skräddarsytt innehåll – i realtid och i rätt kontext. Nu kan vi låta våra annonsörers behov och läsares intressen och demografi mötas, säger Dilem Güler, affärsutvecklingschef på Bonnier News.

Till skillnad från traditionella lösningar, där innehållet ofta blir utbytbart och opersonligt, möjliggör den nya tekniken en högre grad av personalisering. Plattformen kopplar samman annonsörens målgruppsstyrning med data från Bonnier News CMS.

– Vi ger annonsörer möjlighet att nå exakt rätt läsare med rätt budskap, samtidigt som vi värnar om läsarupplevelsen och det publicistiska hantverket. Vi är helt enkelt redo att möta läsarna med personaliserat native-innehåll, säger Caroline Swärd, Head of Operations på Bonnier News Brand Studio.

Under hösten erbjuds utvalda företag att testa tjänsten tillsammans med Bonnier News Brand Studio.

– Det finns många företag som vi vet har önskemål och behov av personaliserat innehåll. Vi ser nu fram emot att tillsammans med några utvalda kunder utveckla den här tjänsten och dela både erfarenheter och utvecklingsmöjligheter med varandra, säger Caroline Swärd.

Den nya tjänsten ska ge annonsörer bättre möjligheter att nå rätt målgrupp vid rätt tidpunkt, och samtidigt utmana branschens gamla arbetssätt och prismodeller.

– Våra kunder och mediebyråer efterfrågar bättre segmentering, mer data och förutsättningar att möta marknaden på ett mer intuitivt sätt. Där tar vi nu på oss ledartröjan och utmanar marknaden med innovativa och smarta native-lösningar, säger Caroline Swärd.

Vid frågor, vänligen kontakta:

Caroline Swärd, Head of Operations, Bonnier News Brand Studio
caroline.sward@bonniernews.se, 070-299 78 74

Dilem Güler, affärsutvecklingschef, Bonnier News
dilem.guler@bonniernews.se, 070-639 24 99