Bonnier News är en stor arbetsgivare där experter och specialister inom en rad områden jobbar. Vi är stolta över våra prisbelönta journalister, några av Sveriges bästa utvecklare och en säljorganisation som också den vunnit priser. Dessutom har vi en stor logistik- och produktionsverksamhet som sysselsätter tusentals svenskar. Oavsett vad du vill jobba med är chansen stor att du hittar ditt nästa jobb hos oss. Sök ditt drömjobb redan i dag!

Lediga jobb

Tech
Produktägare Bonnier News Local

Är du den som kommer hjälpa oss att bygga produkter som våra användare älskar? Är du pedagogisk och duktig på att få folk att nå samsyn? Sök då till rollen som:

Produktägare Bonnier News Local

Som produktägare för affärsområdet Bonnier News Local får du ansvar för att leda utvecklingen av Sveriges största plattform för lokaljournalistik. Vill du vara med och utveckla webb- och applösningar till en halv miljon betalande prenumeranter och nära 50 starka varumärken? Vi jobbar kontinuerligt för att bibehålla en god kultur och ett bra arbetssätt så är du intresserad av dessa frågor kommer du trivas hos oss.

Om rollen

Som produktägare på Bonnier News Local jobbar du tillsammans med en producent och representanter från bland annat redaktion, läsarintäkter och annonsförsäljning. Du jobbar dagligen med ett eller flera agila utvecklingsteam, och vi ser gärna att du har en nyfiken inställning till experiment- och hypotesdrivna arbetssätt. I dagsläget har Bonnier News Locals utvecklingsteam ett 30-tal medarbetare varav tre produktägare, där du kommer vara den ena. Då vi samarbetar över områden med vissa lösningar kommer du i denna roll även jobba med andra produktägare och team inom olika områden på Bonnier News.

Produktägarens uppdrag är att säkerställa att produkten skapar värde till organisationen, samt jobba mot uppsatta mål och strategier. En av dessa strategier är att vi ska erbjuda den bästa användarupplevelsen, så har du erfarenhet av att koppla produktutveckling till att skapa värde för slutanvändare så kommer det vara meriterande.

Bonnier News tech-organisation har tre hubbar; Stockholm, Sundsvall och Malmö, och det är möjligt att jobba remote 2 dagar i veckan.

Som produktägare inom Bonnier News ansvarar du för:

  • att tillsammans med producent och övrig ledning formulera strategin och visionen för produkten i linje med verksamhetens mål.

  • att fatta löpande beslut, planera och prioritera i backlog.

  • att involvera teamet i bakgrund till beslut och prioriteringar.

  • att agera som representant för sitt team.

  • att kommunicera med processledare och digital ledningsgrupp, formulera och förankra omfattning och hantera förväntningar.

Vem är du?

Vi lägger stor vikt vid din drivkraft! Vi ser gärna att du är stark inom agilt arbetssätt och modig att komma med idéer och förslag. En styrka är din kommunikativa förmåga, samarbetsförmåga och vilja att bygga långsiktiga och skalbara produkter. Utöver detta trivs du med att representera produkten och med att förankra utvecklingen ute i organisationen.

Då man spenderar en stor del av vår vakna tid på jobbet bör du vara en trivsam typ att umgås med! Varmt välkommen att söka!

Intresserad?

Använd knappen “Ansök nu” för att skicka in din ansökan. Med anledning av GDPR har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via email.

Sista ansökningsdag är 12 februari.

Har du frågor om tjänsten? Kontakta gärna Johanna Lundén, utvecklingschef på Bonnier News Local, på johanna.lunden@bonniernews.se

Journalistik
Vetenskapsreporter till Dagens Nyheter

Vill du bidra till en mer upplyst värld? Brinner du för att nyhetsrapportera om vetenskapliga framsteg och granska fenomen i vår samtid?

På Dagens Nyheter satsar vi på klimat- och vetenskapsjournalistik och har en särskild grupp på nyhetsredaktionen som ägnar sig åt just det.

Om Dagens Nyheter

På Dagens Nyheters redaktion arbetar vi tillsammans för att ge läsarna kvalitetsjournalistik i världsklass – i text, bild, grafik, video och ljud. Vi jobbar med ett nära redaktörskap, med några av landets bästa nyhetschefer och redaktörer, och fokuserar på de stora samhällsfrågorna: klimatet, politiken, klyftorna i samhället, forskning/teknisk utveckling och livets alla viktiga val.

DN är Sveriges ledande nyhetstidning med drygt 1,1 miljoner dagliga läsare, digitalt och på papper, enligt Orvesto Konsument. DN.se utsågs till Årets nyhetssajt 2018 och 2019 och Dagens Nyheter fick priset Årets Dagstidning 2020. Vi har redaktioner i Stockholm, Göteborg, Malmö, Umeå och Luleå och är cirka 230 journalister totalt.

Vi söker…

… dig som har mångårig erfarenhet av att arbeta på en nyhetsredaktion, gärna som vetenskapsjournalist. Stilistisk förmåga och naturvetenskaplig utbildning är plus. Du tycker om att dela med dig av din kunskap och vill bidra till hela redaktionens arbete genom att kvalitetssäkra journalistiken.

Vi arbetar i team, med digitalt fokus, så samarbetsförmåga och digital spetskompetens samt förmåga att arbeta i såväl högt tempo som med god planering är styrkor vi värderar högt.

DN eftersträvar att kunna skildra och granska hela samhället med vår journalistik. Vi kommer särskilt att beakta kompetenser som till exempel språkkunskaper som idag behövs på redaktionen, som finska, somaliska, persiska/dari, kinesiska, kurdiska, turkiska, samiska, meänkieli och ryska.

Om ansökan:

Tjänsten är en tillsvidareanställning med möjlighet att arbeta där Dagens Nyheter har redaktioner: Stockholm, Göteborg, Malmö, Luleå eller Umeå.

Skicka in din ansökan genom knappen nedan med personligt brev, referenser och CV. Vi hanterar inte ansökningar via mejl.

Sista ansökningsdag är torsdag 23 februari 2023, men vi hanterar ansökningar löpande.

För frågor om tjänsten: Maria Gunther Axelsson, nyhetschef Vetenskap-/klimatredaktionen, maria.gunther@dn.se. Du kan också kontakta ordföranden för journalistklubben, Anders Forsström: anders.forsstrom@dn.se.

Tech
Produktägare till Expressen Lifestyles Infrateam

Trivs du i gränslandet mellan teknik och journalistik, och vill vara en viktig drivkraft i vidareutvecklingen av Sveriges snart största nyhetssajt/app? Vill du vara med och påverka hur vi presenterar journalistik i våra digitala produkter och samtidigt utveckla Expressens viktiga läsar- och annonsaffärer? Då kan rollen som produktägare vara något för dig.

Expressen Lifestyle Utveckling är en avdelning med ca 45 medarbetare. Våra team består av utvecklare (fullstack, backend, frontend och iOS/android), analytiker, UX/designers, produktägare och Team Managers.

Om Infrateamet
Expressen Lifestyles infrateam ansvarar för utveckling och förvaltning av publiceringsflödena mellan de redaktionella verktygen och sajter/appar. Vi ser till att våra api:er har hög driftsäkerhet och prestanda, så att artiklar, recept och annat innehåll når våra miljontals användare tryggt och snabbt i de publika produkterna. Vi samarbetar nära produktteam och redaktion med innovation och optimering i api:erna.

Om rollen
Som produktägare (PO) för Infrateamet på Expressen Lifestyle samarbetar du med övriga POs och intressenter från redaktion och affär för att bygga Sveriges bästa nyhetssajt/app för breaking news och livebevakning, fördjupande journalistik, sport och mjukare ämnen såsom hälsa, skönhet och motor. Det gör vi med Bonnier News gemensamma system och arbetssätt. I rollen ingår också att arbeta nära tillsammans med avdelningar för läsarintäkter och annonsförsäljning för att leverera på kort- och långsiktiga affärsmål.

Du kommer att ingå i Utvecklingsledningen tillsammans med Team Managers och produktägare, och du rapporterar till Henrik Tornberg, Utvecklingschef.

Du som produktägare arbetar nära ett eller flera korsfunktionella agila utvecklingsteam som har kompetens inom systemutveckling, UX/design samt data & analys. Som produktägare ansvarar du för leveransen tillsammans med utvecklingsteamen. Du ingår också i PO-teamet som har ett gemensamt uppdrag att säkerställa att våra nyhets- och livsstilssajter skapar värde till affären och våra användare. Produktägaren behöver ha mycket god förståelse för verksamhetens behov för att tillsammans med intressenter kunna översätta dem till tydliga utvecklingsmål som linjerar med Expressen Lifestyles och Bonnier News strategier.

Produktägare inom Bonnier News ansvarar bland annat för att:

  • genom tvärfunktionellt samarbete med intressenter formulera och förankra scope och hantera förväntningar.
  • formulera en produktroadmap för hur produkten ska utvecklas, i linje med verksamhetens mål och i samverkan med övriga produktägare och intressenter.
  • fatta löpande beslut, planera och prioritera i backlog.
  • involvera teamet i produktutveckling och beslut.
  • tydligt prioritera det som ger mest värde för användarna och/eller produkten.
  • agera som representant för teamet.
  • produkten har rätt KPI:er som är förankrade hos team och intressenter.

Kvalifikationer

Vi värdesätter din drivkraft! För att trivas hos oss behöver du uppskatta ett agilt arbetssätt. Vi lägger stor vikt vid din kommunikativa förmåga, din integritet och ditt engagemang i hur Expressen Lifestyles produkter bör utvecklas långsiktigt för att generera värde för både användare och för affären. God verksamhetsförståelse och erfarenhet från redaktionellt arbete och/eller läsarintäkter är meriterande. Utöver detta trivs du med att representera produkten och är duktig på att pedagogiskt förankra utvecklingen ute i organisationen.

Du har en god förmåga att se en helhet i det komplexa och förstå beroenden för att identifiera konsekvenser av olika vägval. Att ta den plats som uppdraget kräver och att entusiasmera andra är viktiga egenskaper som du kommer ha nytta av.

Vi önskar att du har:

  • erfarenhet som produktägare, projektledare, kravanalytiker eller annan liknande roll.
  • grundläggande förståelse för programmering och databaser är meriterande.
  • praktisk erfarenhet av redaktionellt arbete är meriterande.
  • praktisk erfarenhet av kravställning inom IT är meriterande.

Övrig information
Vi sitter på huvudkontoret på Gjörwellsgatan 30 på Kungsholmen i Stockholm. Vi erbjuder möjlighet till hybridarbete. Tjänsten är en tillsvidareanställning.

Med anledning av GDPR har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via email.

Journalistik
Printredaktör till Länstidningen i Östersund

Vår printredaktör går i pension, nu söker vi en ersättare. Är du en journalistisk mångkampare som gillar att jobba med både ord, bilder, form och folk är det dig vi söker till redaktionen.

Länstidningen i Östersund är den lilla tidningen med det stora hjärtat som slår för hela Jämtland och Härjedalen. Med Länstidningen får man reda på vad som händer nu och hur det påverkar vår framtid. Vi gör journalistik för våra läsare, tillsammans med våra läsare. För oss är varje möte viktigt.

Om rollen
Printredaktören har, tillsammans med övriga desken, som målsättning att paketera en printutgåva som uppfyller totalprenumeranternas höga förväntningar på en kvalitativ läsupplevelse med god överblick över senaste dygnets händelser i närområdet såväl som inrikes och utrikes. Printredaktören har dagligt- och veckoansvar för tidningsformat. Ansvarar för att planera och nyhetsvärdera papperstidningarna under veckan. Kan redigera sidor och är underställd utgivaren. Arbetstiden är klockan 8 till 17.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Planera och strukturera papperstidningen utifrån material som redaktionen producerar, samt externt material.
  • Formatlägga i samarbete med formatavdelningen.
  • Redigera vid behov.
  • Se till att tillräckligt antal puffar finns, alternativt skriva puffar vid behov samt anpassa det redaktionella webbflödet i text, bild och rörlig bild med mera till print.
  • Skriva kompletterande texter.
  • Ansvara för Grafix Planner.
  • Ansvara för friredigering samt att repetitivt material kontrolleras.
  • Hantera inflödet av material såsom familj, insändare, debatt samt läsarmaterial.
  • Självständigt ta ansvar för de egna titlarnas printprodukter över tid och se till att kvaliteten upprätthålls och utvecklas.
  • Rådgöra med ansvarig utgivare vid behov.
  • Med stöd av och tillsammans med sin chef ansvara för att kontinuerligt utveckla sin egen kompetens och leda sig själv mot nya mål

Din erfarenhet:

  • Mycket god känsla för form och layout.
  • Mycket god språkbehandling.
  • Mycket goda kunskaper inom bildbehandling.
  • Mycket goda kunskaper i redigeringsverktygen.
  • Goda kunskaper om etiska och publicistiska frågor.

Vem är du?
För att trivas i rollen tror vi att du har förmåga att fatta beslut, stå fast vid dem och agera därefter. Du kan också hålla fokus även i stressituationer. En nyckel för att fungera i rollen är att du på ett effektivt sätt kan samarbeta på ett bra sätt med kollegor. Vi tror att du har en god förmåga att utföra ditt arbete med nogsamhet och kvalitet! Du har god social kompetens – har lätt för att möta andra människor med nyfikenhet.

Erfarenhet av redaktionellt arbete med lokal journalistik och kunskap om Jämtland och Härjedalen är meriterande.

Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Östersund. Tillträde enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan som ska bestå av personligt brev, CV och referenser.

Sista ansökningsdatum är den 12 februari, men intervjuer kan komma att ske innan ansökningstiden löpt ut.

Vid frågor, kontakta

Peder Edvinsson, chefredaktör och ansvarig utgivare. Telefon: 063-15 55 23. E-post: peder.edvinsson@ltz.se

Facklig kontakt är Jens Stenman och Henrik Flygare.

Jens Stenman, SJF, 063-15 55 03

Henrik Flygare, SJF, 063-15 55 48

Övriga roller
Två operatörer till tryckeri/packsal på Bold Printing Jönköping

Vi når och berör fler. Vill du vara med och påverka?

På Bonnier News ryms många olika kompetenser och kulturer vilket är en styrka när vi jobbar för att bli den ledande nyhetsaktören i Sverige. Tillsammans delar vi samma passion för media och vi är personligt engagerade i våra produkter – oavsett om vi jobbar med ekonomi, kommunikation, produktion eller i andra yrkesroller som på olika sätt stöttar vårt publicistiska uppdrag. Vi drivs av att stärka det fria ordet och bidra till ett demokratiskt, hållbart och inkluderande samhälle.

Till vårt tryckeri Bold Printing Jönköping söker vi två nya medarbetare som vill jobba som operatörer i tryckeri och packsal. Vi hoppas att du vill bli en del av vårt team och bidra med en positiv attityd i våra dagliga utmaningar. Erfarenhet av offsettryck, pressförare, färgställning, Feragutrustning eller liknade är meriterande, men för oss är det din personlighet och din vilja att lära nytt som är det viktigaste - resten lär vi dig!

Hur ser uppdraget ut hos oss?
Du kommer att ingå i ett team med 25 engagerade kollegor som tillsammans tar ansvar för att utföra arbetet effektivt och med hög kvalitet. Idag har vi ett rullande arbetsschema och våra arbetstider är söndag t.o.m fredag 18-02.30 och lördag 17-23. Du jobbar i genomsnitt 36 timmar/vecka

Tjänsten har sin grund i packsalen där vi tillser att tidningarna kommer vidare till rätt destination. Under processen hanteras tidningarna i olika maskiner så som till exempel format-trimning, inbladning av annat material och adressering. Vi lär oss maskinerna efter hand och personalen roterar runt på de olika stationerna. Har du ingen tidigare erfarenhet får du även lära dig att justera färg och pass i tidningen samt slutligen att köra tryckpressen och se helhetsbilden.

Är du den vi letar efter?
För att passa och lyckas i rollen tror vi att du är noggrann och har förmåga att säkerställa bästa tänkbara kvalitet i produktionen av våra produkter. Du är en positiv och social lagspelare som har lätt att samarbeta med olika typer av personer. Du är även proaktiv, vågar ta egna initiativ och ser självklart lösningar i stället för problem.

Övriga egenskaper och kunskaper som är betydelsefulla;

- Du ser helhetsbilden och lägger fokus på det som är viktigt.
- Du behärskar svenska i tal och skrift
- Har du grundläggande språkkunskaper i engelska är det meriterande
- Som operatör/tryckare är det nödvändigt att ha ett normalt färgseende

Som medarbetare hos oss är du en viktig kulturbärare och driver arbetet framåt i enlighet med våra värderingar; engagemang, transparens, affärsmässighet och integritet.

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet?
Välkommen med din ansökan! Du som får anställning blir en del av Bonnier News/Bold Printing. Du börjar initialt med sex månaders provanställning och om båda parter är nöjda övergår du till fast anställning. Som anställd har du en rad förmåner som bland annat; generöst friskvårdsbidrag, en portal med tillgång till förmåner och mycket annat kopplat till din anställning, kollektivavtal med pensionsavsättning, föräldralön m.m. Tjänsten är på heltid med start snarast möjligt!

Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta tryckerichef Björn Ross, kontaktuppgifter; tel. 036-291 84 32, e-mail bjorn.ross@bonniernews.se.

Facklig kontaktperson, Annicka Andersson GS, annicka.andersson@bonniernews.se

Sista ansökningsdag är den 5/2. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med sin ansökan!

Vi värdesätter den styrka och kompetens som en ökad mångfald av våra anställdas perspektiv, ursprung och livserfarenhet kan tillföra våra företag. För att uppnå en jämnare könsfördelning välkomnar vi särskilt kvinnliga sökande till den här tjänsten.

Marknad & Försäljning
Insight Data Manager till Bonnier News

Vill du arbeta i en central roll där du bidrar med analys och insikter för kända varumärken inom mediebranschen?

Tillsammans med våra kunder och starka varumärken vågar vi inom Bonnier News skapa innovativa annonslösningar med ett tydligt affärsfokus som sticker ut, berör och ger resultat. Bonnier News representerar och arbetar med några av Sveriges mest kända varumärken inom mediebranschen; Dagens Nyheter, Dagens industri, Expressen, Sydsvenskan m fl.

Om rollen

I rollen som Insight Data Manager ingår du i Bonnier News analysteam tillsammans med 11 kollegor som arbetar inom olika kommersiella delar inom affärsområdet Sales. I denna roll arbetar du främst inom vår Brand Studio, en fullservicebyrå som erbjuder våra kunder strategi, produktion och distribution. Arbetet går ut på att i nära samarbete med våra olika redaktioner utveckla kreativa kampanjer och hitta affärsmodeller för att ta fram bra kundkoncept.

I denna roll ansvarar du för att sätta upp våra digitala rapporter och kampanjuppföljningar. Du kommer att ha kontakt med content managers och redaktörer och driva utveckling i vad vi kan mäta och leverera till kund. Du arbetar i korsfunktionella team med säljare och vår kreativa avdelning, där du vid behov följer med ut på kundmöten och träffar annonsörer och samarbetspartners för att presentera resultat och insikter.

Dina arbetsuppgifter

  • ansvara för rapportering av resultat för kunder.

  • ansvara för siffror och analys som sammanställs, hur det presenteras internt och externt.

  • återkommande utbilda interna kollegor i analys- och datafrågor som rör rapportering och hur våra produkter presterar på våra sajter.

Din erfarenhet

  • relevant universitet-/högskoleutbildning/yrkesutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet.

  • kunskaper i analysverktyg såsom Google Analytics (GA), Data Studio/Looker Studio, och språk såsom SQL.

  • erfarenhet av Office-paketet och i synnerhet Excel eller Google Sheets.

  • erfarenheter av att analysera resultat, se samband och leverera insikter.

Meriterande

  • erfarenhet av BigQuery, GitHub eller liknande

  • bred mediekunskap

  • kunskaper i Google Tag Manager (GTM) eller motsvarande

  • erfarenhet från marknadsavdelning eller mediebyrå

Vem är du?

För att trivas hos oss och bli framgångsrik i din roll behöver du vara en teamplayer som uppskattar att ha flera bollar i luften. Vi ser även att du är kommunikativ och flexibel i ditt arbetssätt. Du har en god analytisk förmåga samt intresse för teknik. Ser du även dig själv som en problemlösare och tycker om att ta initiativ är detta rollen för dig.

Varför arbeta hos oss?

  • Samhällsnytta. Vi når dagligen miljontals läsare som vi erbjuder intressant, informerade och inspirerande journalistik

  • Omtanke. Vi har en genuin omtanke om varandra, våra kollegor och medarbetare

  • Fokus. Vi har tydliga mål vi jobbar mot, med mycket frihet i våra roller

  • Balans. Vi strävar efter en balans mellan arbete och privatliv och erbjuder därför en flexibel arbetsmiljö med mycket frihet under ansvar

Övrig information

Tjänsten är en tillsvidareanställning. Du kommer att rapportera till Serdar Ok, Head of Insight, Bonnier News Sales. Tjänsten är placerad i Bonnier News lokaler på Kungsholmen, i bredvid DN-skrapan, och arbetet är i nuläget hybridanpassat.

Urval sker löpande. Vi tar inte emot CV via mail.

Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan!

Tech
Analytics Engineer till Datamodells-teamet

Är du intresserad av mediebranschen? Vill du vara med och utveckla bästa tänkbara förutsättningar för journalistik som når över 6 miljoner människor varje dag? Då kan tjänsten som Analytics Engineer hos oss på Bonnier News vara något för dig! Vi erbjuder ett viktigt uppdrag i en autonom och snabbrörlig miljö där du kan vara med och påverka utvecklingen.

Om oss
På Bonnier News har vi en gemensam utvecklingsorganisation. Här utvecklar vi de produkter och plattformar som används av några av Sveriges starkaste varumärken: DN, Di och Expressen för att nämna några.

Teamet skapar och upprätthåller ett dataekosystem, med dataplattform och gemensamma datamodeller som informerar om våra användare, vårt innehåll och användarnas interaktioner med våra produkter. Vi möjliggör en sann datadriven organisation som ska utgöra grunden för innovation och kontinuerlig produkt- och affärsutveckling i hela verksamheten. Vårt uppdrag är att öka och demokratisera dataanvändningen med stor respekt för våra kunders integritet.

Om rollen
Arbetet går till stor del ut på att transformera och normalisera information från olika grundsystem till en gemensam struktur och terminologi. Samt att göra dessa centrala modeller tillgängliga för andra delar av organisationen, t.ex. för analys eller marknadsföring. Eftersom våra datamodeller är hjärtat i verksamheten kommer du vara med och utforma dessa i ett tvärfunktionellt samarbete med olika delar av organisationen.

I vårt lilla och autonoma team jobbar vi individuellt, såväl som i mob- och parprogrammerings-sessioner. Vi samarbetar också med andra team och kompetenser inom organisationen.

Exempel på arbetsmoment i vår vardag:

  • Inventering, utvärdering och förståelse av data från grundsystem som skall tas in i den centrala modellen
  • Normalisering av rådata till gemensam struktur
  • Implementation av gemensam affärslogik
  • Matchning och gruppering av data från olika grundsystem
  • Dokumentation och presentationer av våra datamodeller
  • Export av data ut ur modellerna
  • Hjälpa andra i organisationen som vill använda centralt data
  • Vara ett tekniskt stöd i projekt som har behov av centralt data

Vi söker dig som

  • har några års erfarenhet som utvecklare.
  • behärskar SQL väl
  • är van att arbeta i BigQuery och Airflow
  • har erfarenhet av Python, Data flow, GCP och DBT, som vi ser som extra meriterande
  • har praktisk erfarenhet specifikt utav datamodellering och att du har ett “best practice tänk” inom området
  • eventuellt har en bakgrund som Data architect eller liknande

Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning.
Vi är placerade i Bonnier News lokaler i Stockholm och Malmö.

Tycker du rollen låter intressant? Skicka in din ansökan direkt via “ansök nu”- knappen här på sidan. Urval sker löpande. Med anledning av GDPR har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar eller CVn via email.

Tech
IT Specialist till Digital Potential Program 2023

Är du student och tar examen under våren 2023? Vill du dessutom ha möjligheten att arbeta hos Nordens ledande mediehus? Då kan du vara den vi söker till vårt uppskattade talangprogram, Digital Potential Program hos Bonnier News. Under programmet kommer du få lära dig av våra kompetenta medarbetare!

Om programmet

Vi söker för sjätte gången talanger till Bonnier News Digital Potential Program, som startar i augusti 2023. Under de första sex månaderna kommer du att följa programmets olika delar för att på bästa sätt komma in i rollen som IT Specialist på Bonnier News – navet i nyhets-Sverige!

Som deltagare till programmet tillhör du vår IT avdelning som supportar och stöttar hela vår verksamhet med tidningar såsom Dagens Nyheter, Expressen, Dagens Industri!

För att ge dig de bästa förutsättningarna att växa in i rollen arbetar du tätt ihop med din ”buddy”, en kollega som är engagerad i din utveckling och kommer vägleda dig i det dagliga arbetet. Utöver det ingår du i ett härligt team med kompetenta och engagerade kollegor som brinner för vidareutveckling av vår IT-organisation.

Dina främsta arbetsuppgifter:

  • Utreda, analysera och implementera nya lösningar och arbetssätt.

  • Avancerad felsökning i våra interna miljöer (Nätverk, AD, IDP, processer, Google Workspace, filserveraccesser, klientplattformar m.fl.).

  • Ta fram systemdokumentation och arbeta med integrationer.

  • Skriptning, främst Powershell men även Linux/Unix baserade som t.ex Bash.

  • Kommunicera och förmedla lösningar samt arkitektur till andra funktioner och medarbetare inom organisationen.

  • Ansvara för att genomföra uppdrag och projekt både självständigt och som del av ett team.

  • Vara tekniskt bollplank för vår interna IT-support samt verksamheten.

Vem är du?

I en vardag bestående av konstant förändring ser vi att du är flexibel och anpassningsbar för att trivas i rollen. Du kan navigera i stora komplexa organisationer och tydligt kommunicera med olika avdelningar. Du trivs med att vara med i många olika projekt och ofta ha en viktig roll i dessa.

Som person känner du troligtvis igen dig på följande:

  • Du har ett proaktivt förhållningssätt och söker lösningar på uppkomna problem där du fungerar konstruktivt både på egen hand och i grupp.

  • Du är engagerad i ditt arbete och ser alltid till verksamhetens bästa, där återkoppling och dokumentation är en självklarhet.

  • Du har en positiv inställning, är öppen för förändring och du vill fortsätta utvecklas i din yrkesroll.

  • Du tycker om att skapa relationer och ger ett förtroendeingivande intryck.

  • Du har ett gediget tekniskt intresse inom it-området.

  • Du är bekväm med att ta frågor direkt med användare om det behövs för att komma vidare.

Kvalifikationer:

  • Högskole- eller universitetsutbildning inom IT.

  • God kommunikativ förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska, i såväl tal som skrift.

Områden att utforska som du har erfarenhet/utbildning i:

  • Nätverk och wifi

  • Script (olika format tex Python, Java) och automatiseringar

  • Powershell

  • Windows Server

  • RestAPI

  • Linux/Unix

  • IT Säkerhet och prevention mot intrång

Vad kan Bonnier News erbjuda dig?

Bonnier News är ett företag med en stor bredd av varumärken och affärsområden. Detta ger dig en långsiktig möjlighet att utvecklas och växa dina kompetenser. Hos oss får du en flexibel arbetsplats där man kan kombinera hem- och kontorsarbete. Vi är en trygg arbetsplats med god kultur, framåtdriv och stabiliteten det innebär med väl utformat kollektivavtal. Du får friskvårdsbidrag, rabatter och fri prenumeration på våra nyheter. Hos oss får du chansen att bidra till samhällsnytta genom att värna om det fria ordet!

Övrigt

Placeringsort för programmet är Stockholm, alternativt Sundsvall, och tjänsten är en tillsvidareanställning där vi tillämpar 6 månaders provanställning. Observera att detta inte är LIA.

Tycker du rollen låter intressant? Skicka in din ansökan direkt via “ansök nu”- knappen här på sidan. Urval sker löpande.

Med anledning av GDPR har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar eller CVn via email.

Övriga roller
HR Generalist till Bonnier News

Som HR Generalist hos Bonnier News agerar du som en drivande och nära affärspartner till organisationens ledare. Genom detta stärker vi det goda ledarskapet och utvecklar ett aktivt medarbetarskap. Vi vill att Bonnier News ska präglas av en kreativ, hållbar och inkluderande kultur som skapar tydlighet och engagemang.

I denna roll stöttar du Bonnier Business Media Sales som är en del av Bonnier News kommersiella verksamhet. Här samlas organisationens säljare inom telemarketing och kundservicemedarbetare.

Som medarbetare hos oss får du vara med och bidra till ett bättre samhälle samtidigt som du får möjlighet att bredda din yrkeskompetens. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med HR, arbetsrättsliga frågor och HR-administration? Vill du vara med på en förändringsresa där du får möjlighet att bidra till utvecklingen av verksamheten och HR-arbetet? Då kan det vara dig vi letar efter!

Vad går jobbet som HR-generalist ut på?

I den här rollen kommer du att arbeta verksamhetsnära och agera konsultativt stöd till chefer och medarbetare i samtliga HR-relaterade frågor. Dessutom kommer du att arbeta med samt delta i utveckling av våra HR processer, aktivt medverka till god samverkan med fackliga organisationer samt arbeta med generella frågor kring arbetsrätt, arbetsmiljö och HR-administration. Du kommer att vara en viktig kugge i verksamheten och samarbeta brett internt med olika stakeholders i Bonnier News matrisorganisation.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Stödja chefer och medarbetare i dagliga HR-relaterade frågor
  • Arbeta med chefscoachning
  • Självständigt hålla fackliga förhandlingar, ta fram underlag och coacha chefer i förändringsarbete
  • Skapa utbildningsmaterial och hålla utbildningar
  • Informera, presentera och ge stöd i tillämpning av förändringar i avtal, regelverk, processer och rutiner
  • Bidra till att utveckla HR-processer och strukturer
  • Utveckla arbetsmiljöarbetet
  • Driva egna projekt vid behov samt stödja chefer vid genomförande eller implementering av verksamhetsnära initiativ och årliga HR-processer
  • Stödja ledare i rehabärenden
  • Ta fram HR-statistik samt skapa presentation av dessa
  • Ta fram löneunderlag och agera länken gentemot vårt lönekontor
  • Övrigt löpande operativt och administrativt HR- arbete.

Dina erfarenheter

  • Universitets- eller högskoleexamen inom personalområdet, eller motsvarande
    kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig
  • Arbetat minst 3 år i en bred HR-roll, exempelvis som HR-ansvarig på ett mindre bolag, med erfarenhet från samtliga delar av HR-arbetet.
  • Du har erfarenhet av att självständigt driva olika HR-processer och/eller projekt Erfarenhet att ha supportat verksamheten i lönefrågor och/eller varit kravställare till en extern lönebyrå.

Du har även erfarenhet av att arbeta administrativt och är van att arbeta i HR-system.

Kunskaper

  • Lagstiftning och regelverk inom arbetsrätt och arbetsmiljö * God förmåga att uttrycka dig i såväl tal som skrift
  • Bekväm i att arbeta i Excel.

Meriterande

  • Kunskaper i Workday.

Om tjänsten
Du kommer i rollen stötta Bonnier Business Media Sales, bestående av 100 medarbetare. Placering i Örebro, Norrköping eller Västerås.

Tjänsteresor till våra kontor ingår i denna roll.

Övriga roller
Kundservicemedarbetare till Västerås

Bonnier News är Nordens största mediekoncern. Bland våra titlar finns en rad av Sveriges största och mest välkända tidningar. Genom vårt affärsområde Bonnier News Business når vi yrkesverksamma inom olika branscher med tidningar som bland annat Di, Dagens Medicin, Fastighetsnytt och Resumé.

Just nu söker vi en medarbetare till vår kundserviceavdelning för Bonnier News branschtitlar Initialt är jobbet ett vikariat under sex månader, men för rätt person finns stora möjligheter till förlängning. Vi är ett engagerat team som brinner för att upprätthålla en kundservice i världsklass, och tillsammans utvecklar vi ständigt vår kundsupport. Hos oss erbjuds du en utmanande roll i en rolig och omväxlande vardag som ständigt sätter ditt lösningsfokus, försäljningsdriv och din serviceförmåga på prov.

Tycker du att det här låter intressant? Sök redan idag och bli en del av vårt härliga kundserviceteam!

Hur ser en dag ut hos oss?

Som kundservicemedarbetare hos oss arbetar du med att ta emot kundserviceärenden från våra kunder och kollegor tillhörande våra olika branschtidningar. Din huvudsakliga uppgift består av att besvara frågor och funderingar, därefter utvärdera situationen för att sedan erbjuda bästa möjliga lösning för kunden. Detta kräver att du gör en behovsanalys av kundens ärende samt erbjuder merförsäljning.

I rollen är det av största vikt att du bemöter kunden med en förstklassig service vid dels kundkontakten, men även vid det efterföljande administrativa arbetet. Dator kommer vara ditt främsta arbetsverktyg då du huvudsakligen tar emot dina kunder via telefon och mejl samt hanterar prenumerationerna i olika system. Allt detta sker från en rolig arbetsplats där tävlingar, olika aktiviteter och en härlig gemenskap är något vi värdesätter.

Vi erbjuder dig:

  • Utvecklingsmöjligheter inom hela Bonnier koncernen och en språngbräda direkt in i mediebranschen

  • En heltidstjänst på vårt kontor mitt i centrala Västerås

  • En fantastiskt rolig arbetsplats med härliga kollegor och roliga aktiviteter

  • Friskvårdsbidrag á 5000:- om året

  • Trygga arbetsvillkor med kollektivavtal

Vi söker dig som:

  • Är problemlösningsorienterad och målmedveten

  • Är flexibel och trivs med att arbeta i ett högt tempo i en fartfylld miljö

  • Har god systemvana och är bekväm med att ta dig an olika gränssnitt

  • Har god kommunikationsförmåga i såväl tal som skrift på svenska och engelska

  • Tidigare arbetslivserfarenhet inom försäljning eller kundservice anser vi som meriterande

Övrig information:

Tjänsten är ett vikariat under sex månader. Du kommer att rapportera till vår Customer Service Manager Jon Bölja. Arbetstiden är mån-fre mellan 07:45-16:15. Tillsammans sitter vi i fina lokaler centralt beläget på Slottsgatan 27 i Västerås.

Lön: Garantilön + provision.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Övriga roller
Vaktmästare till Jönköpings-Posten

Vill du bli en ovärderlig tillgång på ett stort och välkänt företag? Titta hit! Vi på Jönköpings-Posten, som är en del av Bonnier News, behöver någon som kan axla rollen som vår nya vaktmästare. En viktig, varierande och rolig roll på Sveriges största mediehus.

Vad går jobbet som Vaktmästare på Jönköpings-Posten ut på?

Dina arbetsuppgifter kommer i första hand vara att ansvara för skötsel och underhåll av lokalerna samt hantering av felanmälningarna på redaktionerna i Jönköping, Habo, Mullsjö och Vaggeryd. Dessutom kommer du att arbeta med transporter, godshantering, avfallshantering, posthantering och service, hålla i och utföra ommöbleringar, ansvara för beställningar av varor samt mottagning av leveranser och utföra mindre reparationsarbeten på de olika kontoren.

I jobbet ingår till exempel att:

  • Hantera gods, tidningar och post.

  • Reparera och underhålla både inventarier och fastighet.

  • Byta glödlampor och lysrör.

  • Förbereda och återställa lokaler.

  • Hantera felanmälningar

  • Beställning av kontorsmaterial

  • Hålla ordning och reda på kontoret

  • Underhåll av redaktionens bilar

Den vi söker

Den här tjänsten passar dig som tycker att det är spännande att arbeta med allt inom internservice och har god servicekänsla. Du är van vid ett högt arbetstempo och kan hantera stressade situationer. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av reparationsarbete, fastighetsunderhåll och att arbeta med människor. Du behöver ha B-körkort och erfarenhet av snickeri.

I övrigt söker vi dig som:

  • Har arbetslivserfarenhet som vaktmästare.

  • Besitter goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.

Övrig information

Tjänsten utgår från Jönköping-Postens redaktion på Skolgatan 24 i Jönköping och betjänar även redaktionslokalerna i Jönköping, Habo, Mullsjö och Vaggeryd.

Skicka in din ansökan via Ansök Nu-knappen här på sidan. Vi hanterar inte ansökningar via mejl. Urvalet kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan snarast möjligt.

Tjänsten är en tillsvidareanställning.

Övriga roller
Kundservicemedarbetare till Bonnier News Local

Vårt kundcenter växer och därför söker vi nu flera nya medarbetare. Våra kunder prenumererar på någon av våra 40+ lokaltidningar däribland Nerikes Allehanda och vi supporterar frågor som rör betalningar, prenumerationer, reklamationer och digitalsupport. Hos oss erbjuds du en utmanande roll som utvecklar dig i att skapa resultat genom positiva relationer. En rolig och omväxlande vardag som ständigt sätter ditt lösningsfokus och serviceförmåga på prov. Sök rollen som Kundservicemedarbetare på Supporten idag!

Om rollen
Inom Supporten hanterar vi alla inkommande samtal där vi strävar efter en hög effektivitet och kundnöjdhet. Vi hittar lösningar för att skapa långsiktiga kundrelationer. Vi på Bonnier News Local strävar alltid efter att lösa kundens ärende vid första kontakten, vi vill ge en positiv kundupplevelse samt skapa ett mervärde för kunden och företaget. Du kommer att bli en del av hela kundserviceorganisationen där supporten, second line, backoffice och savedesk ingår. Som kundcentermedarbetare på Supporten arbetar du i ett team på cirka 15 medarbetare.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Ge utomordentlig service till våra kunder
  • Hantera prenumerationsärenden
  • Hantera reklamationer
  • Hantera betalningar
  • Digital support
  • Säkerställa en hög kundnöjdhet

Vem är du?

Vi tror att du som söker är en riktig “doer” som drivs både av att få saker att hända men också av att se resultatet med hög kvalitet. Du har en god förmåga att självständigt strukturera ditt arbete, du är flexibel samt älskar förändringar och trivs i en utvecklande miljö där det händer mycket. Vi värderar personliga egenskaper högt och ser att du är en person som är en relationsskapare. Vi samarbetar ofta mellan varumärken och avdelningar och relationen däremellan värdesätter vi högt.

Din erfarenhet

  • Avslutad gymnasial utbildning.
  • Erfarenhet från kundservice och/eller försäljning.
  • God IT-kunskap och systemförståelse samt kunskap kring mobila enheter och appar.
  • Kunskap inom betalsystem och fakturering ses som meriterande.

Övrig information

Tjänsten är en tillsvidareanställning.

Placeringsort Örebro.

Tjänsten är heltid, 40 timmar / vecka.

Fast månadslön med chans till bonus.

Företaget tillämpar 6 månaders provanställning.

Du kommer tillhöra ett team bestående av 15 personer och du rapporterar direkt till din teamchef. På din framtida avdelning jobbar ett gäng engagerade medarbetare som både utmanar och uppmuntrar varandra. Tillsammans sitter vi på Klostergatan 23 i Örebro.

Övriga roller
Business Controller - Logistik

Är du en analytisk Business Controller som tycker om verksamhetsnära förändringsarbete i dynamisk miljö? Då kan rollen som Business Controller för tre distributionsbolag inom Bonnier News vara något för dig!

Dina arbetsuppgifter

Som Business Controller på Bonnier News kommer du att arbeta med våra tre distributionsbolag, Prolog, Nim Distribution och Hall Media Logistik. Tjänsten innefattar bland annat bokslut, budget, prognos och strategiarbete. Du förväntas ta en aktiv roll och bistå VDar och övrig verksamhet med ekonomiska analyser, kalkyler, rapportering, projektarbete, uppföljning samt förbättrings- och förändringsarbete. Du kommer också ingå distributionsbolagens ledningsgrupper.

I jobbet ingår till exempel att:

  • Genomföra analyser, kalkyler, utredningsarbeten och uppföljning samt jobba nära VDar i bolagen.

  • Utföra månadsbokslutsaktiviteter med analys och rapportering

  • Ansvara för budget- och prognosarbete samt finansiella delar i strategiarbete.

  • Utveckla processer och modeller samt jobba med förändringsarbeten

Vem är du?
För att axla rollen hos oss är du van att hantera korta deadlines, och är duktig på att prioritera. Du får gärna ha erfarenhet av att hantera stora mängder data. Som person ser vi att du är driven, en god kommunikatör med stort affärsintresse. Du trivs att arbeta i team och nå resultat som en del av ett team. Det är också viktigt att du kan arbeta självständigt och strukturerat i högt tempo. Vi tror att du har en problemlösande och analytisk förmåga där du känner dig trygg med att bryta ner problem i olika beståndsdelar. Prestigelöshet, flexibilitet och transparens värdesätts också.

För att matcha rollen tror vi att du:

  • Har relevant akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande

  • Har minst 5 års arbetslivserfarenhet och då främst av Business Control

  • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

  • Jobbar i Excel obehindrat och har goda kunskaper i övriga officepaketet samt Googles produkter.

Meriterande:

  • Erfarenhet av stora koncerner och arbete i matrisorganisation

  • Erfarenhet av att ha varit arbetsledare i projekt

  • Erfarenhet av Qliksense, Palette, Agresso och Mercur

  • Tidigare arbetslivserfarenhet inom logistik, eller produktion

  • Erfarenhet av styrelsearbete så som framtagande av material och att skriva protokoll.

Övrig information

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Bonnier News ekonomiavdelning består av cirka 50 medarbetare. Du kommer att vara en del av businesscontroller-funktionen som i sin tur är cirka 30 stycken. Där ingår du i ett team på fyra personer som tillsammans arbetar med Bonnier News Logistik & Produktions samtliga delar. Rollen innebär ett visst resande då distributionsbolagen har utspridda kontor i landet. Du ingår i Bonnier News ekonomiavdelning och kommer att rapportera till Lead Business Control Linda Bergh.

Du kommer att ha hemvist på huvudkontoret beläget i ”DN-huset” på Gjörwellsgatan 30 nära Kungsholmen i Stockholm. Men möjlighet att sitta i Malmö, Västerås och Jönköping finns också.

Välkommen med din ansökan redan idag!

Övriga roller
HR generalist

Som HR generalist hos Bonnier News agerar du som en drivande och nära affärspartner till organisationens ledare. Genom detta stärker vi det goda ledarskapet och utvecklar ett aktivt medarbetarskap. Vi vill att Bonnier News ska präglas av en kreativ, hållbar och inkluderande kultur som skapar tydlighet och engagemang.

Som medarbetare hos oss får du vara med och bidra till ett bättre samhälle samtidigt som du får möjlighet att bredda din yrkeskompetens. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med HR, arbetsrättsliga frågor och HR-administration? Vill du vara med på en förändringsresa där du får möjlighet att bidra till utvecklingen av verksamheten och HR-arbetet? Då kan det vara dig vi letar efter!

Vad går jobbet som HR-generalist ut på?

I den här rollen kommer du att arbeta verksamhetsnära och agera konsultativt stöd till chefer och medarbetare i samtliga HR-relaterade frågor. Dessutom kommer du att arbeta med samt delta i utveckling av våra HR processer, aktivt medverka till fortsatt god samverkan med de fackliga organisationerna samt arbeta med generella frågor kring arbetsrätt, arbetsmiljö och HR-administration. Du kommer att vara en viktig kugge i verksamhetens HR-team, samarbeta brett internt inom hela HR-avdelningen och med olika stakeholders i vår matrisorganisation.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Stödja chefer och medarbetare i dagliga HR-relaterade frågor

  • Arbeta med chefscoachning

  • Självständigt hålla fackliga förhandlingar, ta fram underlag och coacha chefer i förändringsarbetet

  • Skapa utbildningsmaterial och hålla utbildningar

  • Informera, presentera och ge stöd i tillämpning av förändringar i avtal, regelverk, processer och rutiner.

  • Bidra till att utveckla HR-processer och strukturer

  • Utveckla arbetsmiljöarbetet tillsammans med HR-kollegor

  • Driva egna projekt vid behov samt stödja chefer och HR-teamet vid genomförande eller implementering av verksamhetsnära initiativ och årliga HR-processer

  • Genomföra chefsintroduktion och hålla exitsamtal

  • Stödja ledare i rehabärenden

  • Ta fram div HR-statistik samt skapa presentation av dessa

  • Samarbeta tätt med HRBP och HR-partner inom organisationen

  • Övrigt löpande operativt och administrativt HR- arbete

Dina erfarenheter

  • Universitets- eller högskoleexamen inom personalområdet, eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

  • Arbetat minst 3 år i en bred HR-roll, exempelvis som HR-ansvarig på ett mindre bolag, med erfarenhet från samtliga delar av HR-arbetet.

  • Du har erfarenhet av att självständigt driva fackliga förhandlingar, genomfört rehabiliteringsprocesser, chefscoachning.

  • Du har även erfarenhet av att arbeta administrativt och är van att arbeta i HR-system.

Kunskaper

  • Lagstiftning och regelverk inom arbetsrätt och arbetsmiljö.
  • God förmåga att uttrycka dig i såväl tal som skrift.
  • Lösningsfokuserat förhållningssätt.

Meriterande

  • Kunskaper i Workday.
  • Erfarenhet att ha supportat verksamheten i lönefrågor alt. varit kravställare till en externt lönebyrå.

Om vikariatet

Inom People & Communication är vi ca 30 medarbetare som arbetar nära varandra, drar nytta av varandras erfarenheter och delar best practice för att skapa värde i affären.

Teamet som stöttar Commercial, Bonnier News kommersiella avdelningar, Tech/IT samt Finance/Facility/Legal, består av totalt 6 medarbetare, två HR-partners, två HR-generalister, HRBP samt Lead HRBP. Tillsammans arbetar vi verksamhetsnära och supporterar ca 1200 medarbetare och chefer inom tjänstemannaområdet på Bonnier News.

  • Föräldraledighetsvikariat på heltid i ca 12 månader.

  • Placering i Stockholm. Möjlighet att arbeta på distans upp till två dagar i veckan, om det fungerar för verksamheten.

Marknad & Försäljning
Kommersiell Teamchef till Annonsutvecklingsteamet

Vill du vara med och driva utvecklingen av Bonnier News kommersiella affär? Vi söker en kommersiell teamchef med fokus på annonsutveckling för att möjliggöra långsiktiga intäkter till våra affärsmodeller. Det är ett kommersiellt/tech team som ansvarar för och samordnar projekt mellan olika avdelningar i organisationen som rör utveckling av annonsaffärens setup. Teamet utvecklar och tillhandahåller ett annonsleveranssystem i världsklass som kan svara upp mot - och vara en aktiv del av - vår organisations framåtlutade och snabba utveckling på området! Som Kommersiell teamchef tillför du förmågan att kommunicera och prioritera det arbete som pågår tillsammans med teamet.

Om rollen

Du ingår i teamet men jobbar också tätt tillsammans med andra teamchefer/produktägare, plattformsägare och affärsansvariga. Du kommer att behöva sätta dig in i och förstå annonsaffären, verksamhetens behov och sedan utveckla systemet efter det och i linje med Bonnier News teknikstrategi. Annonsutvecklingsteamet består av utvecklare, tekniska affärsutvecklare och specialister inom Data/Insikt och vår programmatiska affär. Teamet ingår i Ekosystemsdomänen, som är en del av vår nya satsning där Commersial och Tech jobbar integrerat med varandra.

Som Teamchef på Bonnier News ansvarar du bland annat för att:

  • Formulera produktstrategi utifrån affär och användarbehov och sätta mätbara mål för hur man uppnår strategin.

  • Fatta löpande beslut, planera och prioritera i backlog.

  • Involvera teamet i bakgrund till beslut och prioriteringar.

  • Agera som representant för teamet.

  • Produkten har tydliga KPI:er som är förankrade hos team och stakeholders.

  • Kommunicera med stakeholders, formulera och förankra scope och hantera förväntningar.

Vem är du?

Vi tror att du har en bakgrund inom annonsering/marknad och vi lägger stor vikt vid ditt engagemang, din lyhördhet, affärsförståelse och kommunikation. Du drivs i komplexa lägen och problemlösning och vill jobba som en del i ett team där man leder produktutvecklingen tillsammans. Du har mycket god förmåga att bryta ned strategi till handling. Du har en hjälpsam inställning och kan sätta dig in i stakeholders problem och behov och bära in dem i teamet. Utöver detta trivs du med att representera en produkt och att förankra utvecklingen av den ute i organisationen. Du har en god förmåga att se en helhet i komplexa system och förstå beroenden för att identifiera konsekvenser av olika vägval. Att ta den plats som uppdraget kräver och att entusiasmera andra är viktiga egenskaper som du kommer ha nytta av.

Följande egenskaper och erfarenheter är meriterande:

  • Erfarenhet av ett produktägandeskap och i och med det vana och trygghet i att utvärdera, prioritera och kommunicera med stakeholders.

  • Erfarenhet av att formulera produktstrategi utifrån affär och användarbehov

  • Erfarenhet av att sätta mätbara mål för hur ett team uppnår den övergripande strategin.

  • Erfarenhet av förändringsledning och kunskap om metodik för produktutveckling.

  • Erfarenhet som produktägare, projektledare, kravanalytiker eller annan liknande roll.

  • Grundläggande förståelse för programmering och databaser.

Övrig information

Vi sitter på huvudkontoret på Gjörwellsgatan 30 på Kungsholmen i Stockholm. Vi erbjuder delvis möjlighet till hybridarbete.

Tjänsten är en tillsvidareanställning.

Du kommer rapportera till Dilem Güler som leder Ekosystemsdomänen.

Tech
Fullstack-utvecklare till teamet "Inlogg"

Vill du vara med och skapa vår gemensamma inloggningslösning för Bonnier News välkända varumärken och samtidigt vara delaktig i att bedriva utveckling som gör skillnad för demokratin, samhället och det fria ordet? Då ska du söka tjänsten som utvecklare i teamet Inlogg på Bonnier News.

Teamets uppdrag är att skapa och upprätthålla en gemensam inloggning som möjliggör en smidigare kundresa och en enad kundbild för våra användare. Det här är en av våra mest strategiska utvecklingssatsningar som ska möjliggöra för innovation och kontinuerlig produkt- och affärsutveckling över alla koncernens varumärken.

Om oss

Bonnier News är mitt i en digital transformation där vi arbetar med att göra vår journalistik ännu mer tillgänglig för fler personer genom digitala kanaler, digitala affärsmodeller och smart användande av data. Begreppet "För det fria ordet" är centralt i vår vardag och ett starkt driv för oss som jobbar på Bonnier News.

Om rollen

Som utvecklare i teamet Inlogg tillhör du ett techteam där du jobbar tätt tillsammans med vår PO, tre andra utvecklare och en UXare. De tekniker vi främst jobbar med är Javascript, Node.js och GCP.

Du kommer att behöva sätta dig in i och förstå verksamhetens behov, och samtidigt utveckla produkten i linje med den teknikstrategi som Bonnier News Tech arbetar enligt. Arbetet innefattar tät kontakt med andra team, sponsorer och intressenter över hela organisationen från redaktion till legal och affär för att tillsammans hitta den bästa gemensamma lösningen framåt för vår produkt.

Teamet sitter idag till största delen i Sundsvall, men den här rollen kan sitta på annan ort så länge resor kan göras vid behov. Rollen är den del av Bonnier News Engagemangsdomän där vi jobbar hypotesdrivet med att berika användarupplevelsen och erbjuda rätt innehåll till rätt kunder för att öka engagemang och lojalitet.

Vem är du?

Du trivs i komplexa lägen med problemlösning och du vågar och vill jobba som en del i ett team där ni leder produktutvecklingen tillsammans. Du har förmågan att bryta ned strategi till handling och du kan sätta dig in i stakeholders förväntningar och behov och tillsammans med teamet hitta lösningen. Utöver detta trivs du med att representera produkten och med att förankra utvecklingen ute i organisationen.

Vi ser gärna att du har en eller flera av följande egenskaper och erfarenheter:

  • God erfarenhet av utveckling i främst Javascript och Node.js

  • Erfarenhet av att tidigare ha jobbat med inloggningslösningar är ett plus

  • Tidigare erfarenhet av att ha jobbat med app-utveckling är välkommet

  • Du är inlyssnande och bra på att hitta effektiva lösningar

  • Du uppskattar att teamet gärna drar ut i naturen för en skidtur eller klättersession när vi ses

  • Du har god kunskap i svenska i tal och skrift

Vad erbjuder vi dig?

Hos oss får du en flexibel arbetsplats där man kan kombinera hem- och kontorsarbete. Vi är en trygg arbetsplats med god utvecklarkultur, framåtdriv och stabiliteten det innebär med väl utformat kollektivavtal. Du får friskvårdsbidrag, rabatter och fri prenumeration på våra nyheter, men framför allt en inspirerande arbetsmiljö med fantastiska kollegor!

Tjänsten är en tillsvidareanställning.

Tycker du rollen låter intressant? Skicka in din ansökan direkt via “ansök nu”- knappen här på sidan. Urval och intervjuer sker löpande.

Med anledning av GDPR har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar eller CVn via email.

Journalistik
Bonnier News Local söker sommarvikarier till fd Hall Media

Vill du jobba med lokaljournalistik i sommar? Då ska du söka sommarjobb på någon av Bonnier News Locals 12 titlar i Småland och Skaraborg. Vi söker dig som är samhällsintresserad, nyfiken och brinner för den lokala bevakningen.

Vi söker reportrar till nyheter och sport och även deskreportrar till vår livedesk i Jönköping. Som reporter ska du kunna skriva och fotografera. Vana vid livesändningar och rörlig bild är ett plus. Som deskreporter skriver du korta och snabba nyheter och ansvarar för publicering i sociala medier.

Din bakgrund
Vi söker dig med journalistutbildning och/eller erfarenhet av att ha jobbat på en redaktion. Lokalkännedom är meriterande och eftersom du ska kunna ta dig till händelsernas centrum är körkort ett krav.
De flesta vikariat är på 8-10 veckor, med start i mitten av juni. Några vikariat börjar tidigare och några kan komma att förlängas under hösten.

Låter detta som en utmaning för dig? Tveka då inte, sök direkt! Vi intervjuar och anställer löpande. Rekryteringen sker i samarbete med Bonniers bemanningsbolag Marieberg Media AB.

Ansökan ska innehålla cv, personligt brev, uppgift om vilka orter du söker till och vilken period du är tillgänglig.

Våra titlar är:

  • Jönköpings-Posten, Jnytt och livedesken i Jönköping
  • Värnamo Nyheter i Värnamo, Gislaved och Gnosjö
  • Smålänningen i Ljungby, Älmhult och Markaryd
  • Smålands-Tidningen i Eksjö
  • Smålands Dagblad i Nässjö
  • Vetlanda-Posten i Vetlanda
  • Tranås Tidning i Tranås
  • Skövde Nyheter i Skövde
  • Skaraborgs Läns Tidning i Skara
  • Västgöta-Bladet i Tidaholm
  • Falköpings Tidning i Falköping

Frågor besvaras av:
Jenny Karlsson, redaktionell administratör, jenny.karlsson@bonniernews.se, tel 036-30 40 31

Fackliga frågor:
Julia kråklind, Marieberg Medias journalistklubb, mm.facket@gmail.com, tel 050-078 48 71

Övriga roller
Financial Controller till Bonnier News

Brinner du för redovisning och vill utvecklas i en dynamisk miljö? Låter det spännande att vara en viktig spelare i en stor mediekoncern? Då är rollen som Financial Controller på Bonnier News något för dig!

Dina arbetsuppgifter

Som Financial Controller inom Bonnier News kommer du ansvara för finansiell rapportering av ett par legala enheter inom affärsområdet Bonnier News, samt ansvara för modellen för kostnadsfördelning mellan Bonnier News olika varumärken. Du har en central roll och ett nära samarbete med Business Controllers, Accounting, Shared Service Center (SSC) och övriga Financial Controllers. Du har även kontaktytor i andra delar av organisationen. Tjänsten innebär bland annat att du säkerställer korrekt finansiell information i månadsbokslut, rapporterar årsbokslut- budget- och prognoser enligt koncernens riktlinjer och redovisningsprinciper. Du är också en del av teamet som jobbar med effektivisering och harmonisering av redovisnings- och avstämningsprocesser samt uppföljning av sådana projekt. Rollen är bred och du måste ha en övergripande kunskap om redovisningsregler och principer samt förståelse för både detaljer och helheten.

  • Månadsbokslutsaktiviteter, bokning och periodisering av intäkter, reservering av kostnader samt tillse att resultatet blir rättvisande.

  • Analysera, utreda problematik och följa upp avvikelser.

  • Ta fram fördelningsnycklar och fördela gemensamma kostnader mellan Bonnier News olika varumärken.

  • Avstämning och värdering av balanskonton samt kvalitetssäkra arbete utfört av SSC.

  • Rapportering av årsbokslut, budget och prognoser; resultat- och balansräkningar inkl noter uppåt i koncernen.

  • Kontroll och kvalitetssäkring av årsredovisningar upprättade av SSC.

  • Ansvara för att kontouppsättningar och masterdata harmoniserar med koncernen.

Kvalifikationer

Rollen kräver ett par års erfarenhet av Financial Control alternativt kvalificerat redovisningsarbete/revision. Vi tror du kommer från en revisionsbyrå alternativt att du jobbat med Financial Control på ett större bolag eller i en större koncern. Du är van att arbeta med månadsbokslut och skarpa deadlines och du har erfarenhet av att analysera finansiella rapporter.

  • Du har relevant akademisk examen.

  • Du har lätt för att lära dig nya system och en duktig användare i Excel.

  • Talar och skriver obehindrat på svenska och kommunicerar väl i skrift på engelska.

  • Meriterande om du har erfarenhet av verktygen QlikSense, Palette och Unit4 Business.

Som person är du en god kommunikatör och du trivs med att arbeta i team och nå resultat som en del av ett team samtidigt som du kan driva ditt arbete självständigt. Det är viktigt att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, är en proaktiv problemlösare som söker effektivisering och förbättring inom ditt arbetsområde. Du tycker om att arbeta i ett högt tempo och ser en föränderlig verksamhet som någonting roligt och spännande. Vidare är du serviceinriktad och har god analytisk förmåga.

Övrig information

Tjänsten är en tillsvidareanställning.

Du ingår i Bonnier News ekonomiorganisation som består av cirka 45 medarbetare. Du kommer arbeta i ett team tillsammans med Financial Controllers och rapportera till Emma Warchalowski, Head of Financial Control. Vi sitter tillsammans i ”DN-huset” på Gjörwellsgatan 30, på Kungsholmen i Stockholm. Bonnier News har Unit4 Business World som affärssystem, FPM som rapporteringsverktyg och QlikSense som BI-verktyg.

Urval och intervjuer sker löpande.

Välkommen med din ansökan redan idag!

Journalistik
Politisk redaktör till Örnsköldsviks Allehanda

Örnsköldsviks Allehanda är en av Sveriges främsta digitala nyhetsförmedlare, med över 70 procent digitala prenumeranter. Vi är en del av Bonnier News som är Sveriges ledande lokala mediekoncern.

Nu söker vi en politisk redaktör till vår liberala ledarsida.

Du som söker är en självständig och driven skribent, som trivs lika bra med att kommentera avslöjanden som dina kollegor på nyhetsredaktionen dragit fram som att hitta egna uppslag och artikelidéer. Du har en vass penna och goda kunskaper om politik, förvaltning och samhällsliv på nationell, regional och lokal nivå. Du brinner för den nära journalistiken; det är kommentarerna och analyserna som rör Örnsköldsvik med omnejd som läsarna förväntar sig få av ÖA:s politiska redaktör.

I över 50 år har Örnsköldsvik styrts av Socialdemokraterna men i höstens val röstade väljarna för ett maktskifte, vilket innebär att du som politisk redaktör kommer till ett helt nytt politiskt läge lokalt. Du bevakar också det minst sagt turbulenta Region Västernorrland – där fattas besluten om bland annat vården i Örnsköldsvik.

Värt att nämna är också att Örnsköldsvik är känt för att ha fostrat en rad framstående och färgstarka nationella politiker, exempelvis Stefan Löfven, Gunnar Strömmer, Maud Olofsson, Elvy Söderström och Emil Källström. Örnsköldsvik är kort sagt en mycket intressant kommun att verka i för den politiskt intresserade.

Utvecklingsarbetet på redaktionen är ständigt pågående så du bör vara intresserad av nya sätt att hitta läsare och skapa engagemang. Våra läsare möter du både i spalterna, livesändningar och sociala medier, och du trivs också med att delta i debatter, paneler och andra externa aktiviteter som representant för tidningen.

Din erfarenhet

Du som söker tjänsten som politisk redaktör behöver inte vara utbildad journalist, men vi tror att du har examen på högskolenivå och erfarenhet av redaktionellt arbete. Du gillar att samarbeta med dina kollegor på nyhetsredaktionen och har även ett utbyte med övriga ledarredaktioner i Bonnier News Local, särskilt på tidningarna i Västernorrland (Sundsvalls Tidning och Tidningen Ångermanland).

Praktiskt om tjänsten

Du har din placering på redaktionen i centrala Örnsköldsvik och vi ser gärna att du redan bor i, eller flyttar till kommunen. Men det går även bra att bo på dagspendlingsavstånd.

Tillträde enligt överenskommelse.

Om detta låter intressant – skicka då in CV, personligt brev och minst två artikelprover.

Frågor om tjänsten:

Sandra Bygdén Shameh, chefredaktör och ansvarig utgivare, sandra.bygden@allehanda.se, tfn 0660-29 55 49.

Facklig kontakt är Markus Lindh (SJF), som enklast nås på markus.lindh@bonniernews.se.

Tech
Fullstackutvecklare till Di-gruppen

Gillar du att jobba i ett tvärfunktionellt självstyrande team med moderna tekniker och användaren i fokus? Vill du utveckla produkter som gör skillnad för demokratin, samhället och det fria ordet?

Då kommer du att trivas i Di-gruppen, en del av Bonnier News – Sveriges största mediehus.

Om oss

Vi är cirka 35 personer på Di-gruppens utvecklingsavdelning som gillar att bygga bra grejer, hänga och ha kul tillsammans. På arbetsdagarna jobbar vi nästan alltid ihop och sitter ofta och diskuterar inte bara de bästa lösningarna på det problem vi jobbar på för stunden – utan även nya tekniker och ramverk, fritidsintressen, samt vilket musikalbum som är bäst genom alla tider.

Som avdelning ansvarar vi för utvecklingen av titlar som Dagens industri, Aktuell Hållbarhet, Resumé, Dagens Medicin och många fler. Vi sitter i samma lokaler som våra redaktioner, och har alltid nära till samarbete med journalister, säljare, affärsutvecklare och andra kollegor. Vid stora händelser är det många som delar känslan av nyhetspuls och att vara i händelsernas centrum. Vi jobbar flexibelt vilket innebär att vi delar vår tid mellan kontoret och hemifrån. Detta för att ge våra medarbetare möjlighet till att enklare få ihop vardagslivet men också för att vi tror det är viktigt för vår sammanhållning och kultur att vi ses och jobbar tillsammans fysiskt regelbundet.

Vi vill genom journalistik, berättelser och kunskap göra de samhällen vi verkar i öppnare, intressantare, mer välinformerade och roligare. Vårt mål är att vara ett ovärderligt verktyg och ge affärsnytta till alla i näringsliv och offentlig verksamhet. Tillsammans i teamen skapar vi därför attraktiva, engagerande och långsiktigt hållbara produkter som värnar och stödjer vår publicistiska vision. Våra produkter når hundratusentals människor varje dag, hos oss kommer du att se omedelbar effekt av ditt arbete.

Vad vi kan erbjuda dig

Som fullstackutvecklare hos oss får du jobba i ett av våra tvärfunktionella produktteam som utvecklar Di-gruppens sajter och appar.

Vi arbetar idag med par- och mobbprogrammering och utveckling nära våra användare. Våra team arbetar agilt och testdrivet med releaser flera gånger per dag.

På avdelningen arbetar produktägare, designers, UX-designers, SEO-specialister, analytiker och utvecklare. Tillsammans i teamen sätter vi detaljerna i arbetssättet anpassat efter uppgiften. Vi värdesätter självorganiserande team, transparens och coachande ledarskap eftersom vi tycker att beslut ska fattas så nära de som ska utföra besluten som möjligt.

Vanliga tekniker hos oss

  • Node.js

  • JavaScript

  • HTML/CSS

  • React

  • React Native

  • AWS/GCP

Vad vi hoppas att du kan erbjuda oss

Vi söker dig som har minst 2-3 års erfarenhet som utvecklare. Kan du något eller några av våra språk sedan tidigare så är det meriterande, men viktigast för oss är prestigelöshet och förmåga att lära sig nya språk och tekniker.

Våra produkter riktar sig till alla människor, och ju bättre representerade vi är på vår avdelning desto bättre produkter kan vi bygga. Vi tror att din livshistoria, dina erfarenheter och dina personliga preferenser kan hjälpa oss att bli bättre. Tillsammans med alla våra likheter och olikheter kan vi forma en kultur och en avdelning som bygger framtidens medieprodukter. Välkommen till Di-gruppen och Bonnier News.

Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning.

Vi är placerade i Bonnier News lokaler på Kungsholmen, i Tidningshuset bredvid DN-skrapan.

Tech
Fullstackutvecklare till Bonnier News i Stockholm

Vi bygger nu vidare på våra utvecklingsavdelningar på Bonnier News Tech. Här utvecklar vi de produkter och plattformar som används av några av Sveriges starkaste varumärken: DN, Di och Expressen m.fl.
Just nu söker vi en Fullstackutvecklare med placering i Stockholm. Som medarbetare hos oss får du vara med och bidra till ett bättre samhälle, yttrandefriheten samtidigt som du får möjlighet att bredda din yrkeskompetens. Har du tidigare erfarenhet av programmering i Node.js, javascript, HTML och CSS? Då kan det vara dig vi letar efter!

Att jobba som Fullstackutvecklare hos oss

Du kommer att få möjligheten att vara med på en spännande resa och samtidigt få en inblick i hur Mediebranschen fungerar. Det dagliga arbetet består främst av att arbeta både i front- och backendmiljö och arbeta både med vidareutveckling av redan befintliga system och nyutveckling. Vi jobbar gärna med par- och mobbprogrammering, och med effektdriven utveckling nära användarna. Teamen arbetar agilt och testdrivet med releaser flera gånger varje dag.

I jobbet ingår till exempel att

  • effektivisera befintliga system.
  • ha daglig kontakt med beställare och leverantörer.
  • identifiera kundbehov och implementera lösningar.
  • kontrollera teknisk prestanda.
  • programmera hemsidor.
  • lösa tekniska problem.

Den vi söker

Vi söker dig som har hög kompetens inom utveckling och webbdesign och erfarenhet av programmering i Node.js, javascript, HTML eller motsvarande. Du är tillmötesgående och professionell i din yrkesroll och arbetar troligen redan inom branschen. Vidare tror vi att du drivs av att leverera kvalitet i allt du gör. Om du stöter på något du inte redan kan, vill du nyfiket och målinriktat lära dig mer om det.

Vad kan Bonnier News erbjuda dig?

Du får vara del en av ett företag som leder den digitala förändringsresan, där frihet under ansvar, nytänkande och kreativitet är viktiga delar. Hos oss fortsätter du alltid att utvecklas och du kommer att få arbeta med mediesveriges starkaste varumärken och på så sätt värna om det fria ordet.

Övrig information

Tjänsten är en tillsvidareanställning.

Vi är placerade i Bonnier News lokaler på Kungsholmen, i Tidningshuset bredvid DN-skrapan, men arbetet sker i nuläget till stor del på distans enligt riktlinjer från FHM.

Bonnier News jobbar målmedvetet med frågor som berör mångfald och vill ta tillvara de kvaliteter som det tillför verksamheten. Vi värdesätter också engagemang i den digital transformation som vi befinner oss i för att göra vår journalistik och våra tjänster ännu mer tillgängliga för ännu fler.

Journalistik
Gör praktik på Expressens redaktion

Går du på en högskoleutbildning i journalistik eller liknande och vill praktisera hos oss?

Vi har praktikplatser på avdelningarna Nyheter, Expressen TV, SportExpressen, Nöje och Sociala medier.
Praktikplatserna är förlagda till redaktionen i Stockholm.

När du gör praktik hos oss får du:

  • Jobba på ett av Sveriges största och mest moderna mediehus
  • En dedikerad handledare
  • Feedback på ditt arbete
  • Möjligheten att förverkliga idéer under ledning av gräv- eller reportagechef - och möjlighet till högklassiga arbetsprover
  • Utvecklas journalistiskt såväl som tekniskt

Ange i ansökan om det är någon avdelning du är särskilt intresserad av.

Sök praktik genom Ansök nu-knappen här på sidan.