Hos oss ryms många olika kompetenser och kulturer vilket är en styrka när vi jobbar för att bli den ledande nyhetsaktören i Sverige. Tillsammans delar vi samma passion för media och vi är personligt engagerade i våra produkter – oavsett om vi jobbar med ekonomi, HR, kommunikation eller i andra yrkesroller som på olika sätt stöttar vårt publicistiska uppdrag. Vill du vara med och påverka?

Lediga jobb

Övriga roller
Två operatörer till tryckeri/packsal på Bold Printing Jönköping

Vi når och berör fler. Vill du vara med och påverka?

På Bonnier News ryms många olika kompetenser och kulturer vilket är en styrka när vi jobbar för att bli den ledande nyhetsaktören i Sverige. Tillsammans delar vi samma passion för media och vi är personligt engagerade i våra produkter – oavsett om vi jobbar med ekonomi, kommunikation, produktion eller i andra yrkesroller som på olika sätt stöttar vårt publicistiska uppdrag. Vi drivs av att stärka det fria ordet och bidra till ett demokratiskt, hållbart och inkluderande samhälle.

Till vårt tryckeri Bold Printing Jönköping söker vi två nya medarbetare som vill jobba som operatörer i tryckeri och packsal. Vi hoppas att du vill bli en del av vårt team och bidra med en positiv attityd i våra dagliga utmaningar. Erfarenhet av offsettryck, pressförare, färgställning, Feragutrustning eller liknade är meriterande, men för oss är det din personlighet och din vilja att lära nytt som är det viktigaste - resten lär vi dig!

Hur ser uppdraget ut hos oss?
Du kommer att ingå i ett team med 25 engagerade kollegor som tillsammans tar ansvar för att utföra arbetet effektivt och med hög kvalitet. Idag har vi ett rullande arbetsschema och våra arbetstider är söndag t.o.m fredag 18-02.30 och lördag 17-23. Du jobbar i genomsnitt 36 timmar/vecka

Tjänsten har sin grund i packsalen där vi tillser att tidningarna kommer vidare till rätt destination. Under processen hanteras tidningarna i olika maskiner så som till exempel format-trimning, inbladning av annat material och adressering. Vi lär oss maskinerna efter hand och personalen roterar runt på de olika stationerna. Har du ingen tidigare erfarenhet får du även lära dig att justera färg och pass i tidningen samt slutligen att köra tryckpressen och se helhetsbilden.

Är du den vi letar efter?
För att passa och lyckas i rollen tror vi att du är noggrann och har förmåga att säkerställa bästa tänkbara kvalitet i produktionen av våra produkter. Du är en positiv och social lagspelare som har lätt att samarbeta med olika typer av personer. Du är även proaktiv, vågar ta egna initiativ och ser självklart lösningar i stället för problem.

Övriga egenskaper och kunskaper som är betydelsefulla;

- Du ser helhetsbilden och lägger fokus på det som är viktigt.
- Du behärskar svenska i tal och skrift
- Har du grundläggande språkkunskaper i engelska är det meriterande
- Som operatör/tryckare är det nödvändigt att ha ett normalt färgseende

Som medarbetare hos oss är du en viktig kulturbärare och driver arbetet framåt i enlighet med våra värderingar; engagemang, transparens, affärsmässighet och integritet.

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet?
Välkommen med din ansökan! Du som får anställning blir en del av Bonnier News/Bold Printing. Du börjar initialt med sex månaders provanställning och om båda parter är nöjda övergår du till fast anställning. Som anställd har du en rad förmåner som bland annat; generöst friskvårdsbidrag, en portal med tillgång till förmåner och mycket annat kopplat till din anställning, kollektivavtal med pensionsavsättning, föräldralön m.m. Tjänsten är på heltid med start snarast möjligt!

Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta tryckerichef Björn Ross, kontaktuppgifter; tel. 036-291 84 32, e-mail bjorn.ross@bonniernews.se.

Facklig kontaktperson, Annicka Andersson GS, annicka.andersson@bonniernews.se

Sista ansökningsdag är den 5/2. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med sin ansökan!

Vi värdesätter den styrka och kompetens som en ökad mångfald av våra anställdas perspektiv, ursprung och livserfarenhet kan tillföra våra företag. För att uppnå en jämnare könsfördelning välkomnar vi särskilt kvinnliga sökande till den här tjänsten.

Övriga roller
HR Generalist till Bonnier News

Som HR Generalist hos Bonnier News agerar du som en drivande och nära affärspartner till organisationens ledare. Genom detta stärker vi det goda ledarskapet och utvecklar ett aktivt medarbetarskap. Vi vill att Bonnier News ska präglas av en kreativ, hållbar och inkluderande kultur som skapar tydlighet och engagemang.

I denna roll stöttar du Bonnier Business Media Sales som är en del av Bonnier News kommersiella verksamhet. Här samlas organisationens säljare inom telemarketing och kundservicemedarbetare.

Som medarbetare hos oss får du vara med och bidra till ett bättre samhälle samtidigt som du får möjlighet att bredda din yrkeskompetens. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med HR, arbetsrättsliga frågor och HR-administration? Vill du vara med på en förändringsresa där du får möjlighet att bidra till utvecklingen av verksamheten och HR-arbetet? Då kan det vara dig vi letar efter!

Vad går jobbet som HR-generalist ut på?

I den här rollen kommer du att arbeta verksamhetsnära och agera konsultativt stöd till chefer och medarbetare i samtliga HR-relaterade frågor. Dessutom kommer du att arbeta med samt delta i utveckling av våra HR processer, aktivt medverka till god samverkan med fackliga organisationer samt arbeta med generella frågor kring arbetsrätt, arbetsmiljö och HR-administration. Du kommer att vara en viktig kugge i verksamheten och samarbeta brett internt med olika stakeholders i Bonnier News matrisorganisation.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Stödja chefer och medarbetare i dagliga HR-relaterade frågor
  • Arbeta med chefscoachning
  • Självständigt hålla fackliga förhandlingar, ta fram underlag och coacha chefer i förändringsarbete
  • Skapa utbildningsmaterial och hålla utbildningar
  • Informera, presentera och ge stöd i tillämpning av förändringar i avtal, regelverk, processer och rutiner
  • Bidra till att utveckla HR-processer och strukturer
  • Utveckla arbetsmiljöarbetet
  • Driva egna projekt vid behov samt stödja chefer vid genomförande eller implementering av verksamhetsnära initiativ och årliga HR-processer
  • Stödja ledare i rehabärenden
  • Ta fram HR-statistik samt skapa presentation av dessa
  • Ta fram löneunderlag och agera länken gentemot vårt lönekontor
  • Övrigt löpande operativt och administrativt HR- arbete.

Dina erfarenheter

  • Universitets- eller högskoleexamen inom personalområdet, eller motsvarande
    kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig
  • Arbetat minst 3 år i en bred HR-roll, exempelvis som HR-ansvarig på ett mindre bolag, med erfarenhet från samtliga delar av HR-arbetet.
  • Du har erfarenhet av att självständigt driva olika HR-processer och/eller projekt Erfarenhet att ha supportat verksamheten i lönefrågor och/eller varit kravställare till en extern lönebyrå.

Du har även erfarenhet av att arbeta administrativt och är van att arbeta i HR-system.

Kunskaper

  • Lagstiftning och regelverk inom arbetsrätt och arbetsmiljö * God förmåga att uttrycka dig i såväl tal som skrift
  • Bekväm i att arbeta i Excel.

Meriterande

  • Kunskaper i Workday.

Om tjänsten
Du kommer i rollen stötta Bonnier Business Media Sales, bestående av 100 medarbetare. Placering i Örebro, Norrköping eller Västerås.

Tjänsteresor till våra kontor ingår i denna roll.

Övriga roller
Kundservicemedarbetare till Västerås

Bonnier News är Nordens största mediekoncern. Bland våra titlar finns en rad av Sveriges största och mest välkända tidningar. Genom vårt affärsområde Bonnier News Business når vi yrkesverksamma inom olika branscher med tidningar som bland annat Di, Dagens Medicin, Fastighetsnytt och Resumé.

Just nu söker vi en medarbetare till vår kundserviceavdelning för Bonnier News branschtitlar Initialt är jobbet ett vikariat under sex månader, men för rätt person finns stora möjligheter till förlängning. Vi är ett engagerat team som brinner för att upprätthålla en kundservice i världsklass, och tillsammans utvecklar vi ständigt vår kundsupport. Hos oss erbjuds du en utmanande roll i en rolig och omväxlande vardag som ständigt sätter ditt lösningsfokus, försäljningsdriv och din serviceförmåga på prov.

Tycker du att det här låter intressant? Sök redan idag och bli en del av vårt härliga kundserviceteam!

Hur ser en dag ut hos oss?

Som kundservicemedarbetare hos oss arbetar du med att ta emot kundserviceärenden från våra kunder och kollegor tillhörande våra olika branschtidningar. Din huvudsakliga uppgift består av att besvara frågor och funderingar, därefter utvärdera situationen för att sedan erbjuda bästa möjliga lösning för kunden. Detta kräver att du gör en behovsanalys av kundens ärende samt erbjuder merförsäljning.

I rollen är det av största vikt att du bemöter kunden med en förstklassig service vid dels kundkontakten, men även vid det efterföljande administrativa arbetet. Dator kommer vara ditt främsta arbetsverktyg då du huvudsakligen tar emot dina kunder via telefon och mejl samt hanterar prenumerationerna i olika system. Allt detta sker från en rolig arbetsplats där tävlingar, olika aktiviteter och en härlig gemenskap är något vi värdesätter.

Vi erbjuder dig:

  • Utvecklingsmöjligheter inom hela Bonnier koncernen och en språngbräda direkt in i mediebranschen

  • En heltidstjänst på vårt kontor mitt i centrala Västerås

  • En fantastiskt rolig arbetsplats med härliga kollegor och roliga aktiviteter

  • Friskvårdsbidrag á 5000:- om året

  • Trygga arbetsvillkor med kollektivavtal

Vi söker dig som:

  • Är problemlösningsorienterad och målmedveten

  • Är flexibel och trivs med att arbeta i ett högt tempo i en fartfylld miljö

  • Har god systemvana och är bekväm med att ta dig an olika gränssnitt

  • Har god kommunikationsförmåga i såväl tal som skrift på svenska och engelska

  • Tidigare arbetslivserfarenhet inom försäljning eller kundservice anser vi som meriterande

Övrig information:

Tjänsten är ett vikariat under sex månader. Du kommer att rapportera till vår Customer Service Manager Jon Bölja. Arbetstiden är mån-fre mellan 07:45-16:15. Tillsammans sitter vi i fina lokaler centralt beläget på Slottsgatan 27 i Västerås.

Lön: Garantilön + provision.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Övriga roller
Vaktmästare till Jönköpings-Posten

Vill du bli en ovärderlig tillgång på ett stort och välkänt företag? Titta hit! Vi på Jönköpings-Posten, som är en del av Bonnier News, behöver någon som kan axla rollen som vår nya vaktmästare. En viktig, varierande och rolig roll på Sveriges största mediehus.

Vad går jobbet som Vaktmästare på Jönköpings-Posten ut på?

Dina arbetsuppgifter kommer i första hand vara att ansvara för skötsel och underhåll av lokalerna samt hantering av felanmälningarna på redaktionerna i Jönköping, Habo, Mullsjö och Vaggeryd. Dessutom kommer du att arbeta med transporter, godshantering, avfallshantering, posthantering och service, hålla i och utföra ommöbleringar, ansvara för beställningar av varor samt mottagning av leveranser och utföra mindre reparationsarbeten på de olika kontoren.

I jobbet ingår till exempel att:

  • Hantera gods, tidningar och post.

  • Reparera och underhålla både inventarier och fastighet.

  • Byta glödlampor och lysrör.

  • Förbereda och återställa lokaler.

  • Hantera felanmälningar

  • Beställning av kontorsmaterial

  • Hålla ordning och reda på kontoret

  • Underhåll av redaktionens bilar

Den vi söker

Den här tjänsten passar dig som tycker att det är spännande att arbeta med allt inom internservice och har god servicekänsla. Du är van vid ett högt arbetstempo och kan hantera stressade situationer. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av reparationsarbete, fastighetsunderhåll och att arbeta med människor. Du behöver ha B-körkort och erfarenhet av snickeri.

I övrigt söker vi dig som:

  • Har arbetslivserfarenhet som vaktmästare.

  • Besitter goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.

Övrig information

Tjänsten utgår från Jönköping-Postens redaktion på Skolgatan 24 i Jönköping och betjänar även redaktionslokalerna i Jönköping, Habo, Mullsjö och Vaggeryd.

Skicka in din ansökan via Ansök Nu-knappen här på sidan. Vi hanterar inte ansökningar via mejl. Urvalet kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan snarast möjligt.

Tjänsten är en tillsvidareanställning.

Övriga roller
Kundservicemedarbetare till Bonnier News Local

Vårt kundcenter växer och därför söker vi nu flera nya medarbetare. Våra kunder prenumererar på någon av våra 40+ lokaltidningar däribland Nerikes Allehanda och vi supporterar frågor som rör betalningar, prenumerationer, reklamationer och digitalsupport. Hos oss erbjuds du en utmanande roll som utvecklar dig i att skapa resultat genom positiva relationer. En rolig och omväxlande vardag som ständigt sätter ditt lösningsfokus och serviceförmåga på prov. Sök rollen som Kundservicemedarbetare på Supporten idag!

Om rollen
Inom Supporten hanterar vi alla inkommande samtal där vi strävar efter en hög effektivitet och kundnöjdhet. Vi hittar lösningar för att skapa långsiktiga kundrelationer. Vi på Bonnier News Local strävar alltid efter att lösa kundens ärende vid första kontakten, vi vill ge en positiv kundupplevelse samt skapa ett mervärde för kunden och företaget. Du kommer att bli en del av hela kundserviceorganisationen där supporten, second line, backoffice och savedesk ingår. Som kundcentermedarbetare på Supporten arbetar du i ett team på cirka 15 medarbetare.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Ge utomordentlig service till våra kunder
  • Hantera prenumerationsärenden
  • Hantera reklamationer
  • Hantera betalningar
  • Digital support
  • Säkerställa en hög kundnöjdhet

Vem är du?

Vi tror att du som söker är en riktig “doer” som drivs både av att få saker att hända men också av att se resultatet med hög kvalitet. Du har en god förmåga att självständigt strukturera ditt arbete, du är flexibel samt älskar förändringar och trivs i en utvecklande miljö där det händer mycket. Vi värderar personliga egenskaper högt och ser att du är en person som är en relationsskapare. Vi samarbetar ofta mellan varumärken och avdelningar och relationen däremellan värdesätter vi högt.

Din erfarenhet

  • Avslutad gymnasial utbildning.
  • Erfarenhet från kundservice och/eller försäljning.
  • God IT-kunskap och systemförståelse samt kunskap kring mobila enheter och appar.
  • Kunskap inom betalsystem och fakturering ses som meriterande.

Övrig information

Tjänsten är en tillsvidareanställning.

Placeringsort Örebro.

Tjänsten är heltid, 40 timmar / vecka.

Fast månadslön med chans till bonus.

Företaget tillämpar 6 månaders provanställning.

Du kommer tillhöra ett team bestående av 15 personer och du rapporterar direkt till din teamchef. På din framtida avdelning jobbar ett gäng engagerade medarbetare som både utmanar och uppmuntrar varandra. Tillsammans sitter vi på Klostergatan 23 i Örebro.

Övriga roller
Business Controller - Logistik

Är du en analytisk Business Controller som tycker om verksamhetsnära förändringsarbete i dynamisk miljö? Då kan rollen som Business Controller för tre distributionsbolag inom Bonnier News vara något för dig!

Dina arbetsuppgifter

Som Business Controller på Bonnier News kommer du att arbeta med våra tre distributionsbolag, Prolog, Nim Distribution och Hall Media Logistik. Tjänsten innefattar bland annat bokslut, budget, prognos och strategiarbete. Du förväntas ta en aktiv roll och bistå VDar och övrig verksamhet med ekonomiska analyser, kalkyler, rapportering, projektarbete, uppföljning samt förbättrings- och förändringsarbete. Du kommer också ingå distributionsbolagens ledningsgrupper.

I jobbet ingår till exempel att:

  • Genomföra analyser, kalkyler, utredningsarbeten och uppföljning samt jobba nära VDar i bolagen.

  • Utföra månadsbokslutsaktiviteter med analys och rapportering

  • Ansvara för budget- och prognosarbete samt finansiella delar i strategiarbete.

  • Utveckla processer och modeller samt jobba med förändringsarbeten

Vem är du?
För att axla rollen hos oss är du van att hantera korta deadlines, och är duktig på att prioritera. Du får gärna ha erfarenhet av att hantera stora mängder data. Som person ser vi att du är driven, en god kommunikatör med stort affärsintresse. Du trivs att arbeta i team och nå resultat som en del av ett team. Det är också viktigt att du kan arbeta självständigt och strukturerat i högt tempo. Vi tror att du har en problemlösande och analytisk förmåga där du känner dig trygg med att bryta ner problem i olika beståndsdelar. Prestigelöshet, flexibilitet och transparens värdesätts också.

För att matcha rollen tror vi att du:

  • Har relevant akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande

  • Har minst 5 års arbetslivserfarenhet och då främst av Business Control

  • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

  • Jobbar i Excel obehindrat och har goda kunskaper i övriga officepaketet samt Googles produkter.

Meriterande:

  • Erfarenhet av stora koncerner och arbete i matrisorganisation

  • Erfarenhet av att ha varit arbetsledare i projekt

  • Erfarenhet av Qliksense, Palette, Agresso och Mercur

  • Tidigare arbetslivserfarenhet inom logistik, eller produktion

  • Erfarenhet av styrelsearbete så som framtagande av material och att skriva protokoll.

Övrig information

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Bonnier News ekonomiavdelning består av cirka 50 medarbetare. Du kommer att vara en del av businesscontroller-funktionen som i sin tur är cirka 30 stycken. Där ingår du i ett team på fyra personer som tillsammans arbetar med Bonnier News Logistik & Produktions samtliga delar. Rollen innebär ett visst resande då distributionsbolagen har utspridda kontor i landet. Du ingår i Bonnier News ekonomiavdelning och kommer att rapportera till Lead Business Control Linda Bergh.

Du kommer att ha hemvist på huvudkontoret beläget i ”DN-huset” på Gjörwellsgatan 30 nära Kungsholmen i Stockholm. Men möjlighet att sitta i Malmö, Västerås och Jönköping finns också.

Välkommen med din ansökan redan idag!

Övriga roller
HR generalist

Som HR generalist hos Bonnier News agerar du som en drivande och nära affärspartner till organisationens ledare. Genom detta stärker vi det goda ledarskapet och utvecklar ett aktivt medarbetarskap. Vi vill att Bonnier News ska präglas av en kreativ, hållbar och inkluderande kultur som skapar tydlighet och engagemang.

Som medarbetare hos oss får du vara med och bidra till ett bättre samhälle samtidigt som du får möjlighet att bredda din yrkeskompetens. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med HR, arbetsrättsliga frågor och HR-administration? Vill du vara med på en förändringsresa där du får möjlighet att bidra till utvecklingen av verksamheten och HR-arbetet? Då kan det vara dig vi letar efter!

Vad går jobbet som HR-generalist ut på?

I den här rollen kommer du att arbeta verksamhetsnära och agera konsultativt stöd till chefer och medarbetare i samtliga HR-relaterade frågor. Dessutom kommer du att arbeta med samt delta i utveckling av våra HR processer, aktivt medverka till fortsatt god samverkan med de fackliga organisationerna samt arbeta med generella frågor kring arbetsrätt, arbetsmiljö och HR-administration. Du kommer att vara en viktig kugge i verksamhetens HR-team, samarbeta brett internt inom hela HR-avdelningen och med olika stakeholders i vår matrisorganisation.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Stödja chefer och medarbetare i dagliga HR-relaterade frågor

  • Arbeta med chefscoachning

  • Självständigt hålla fackliga förhandlingar, ta fram underlag och coacha chefer i förändringsarbetet

  • Skapa utbildningsmaterial och hålla utbildningar

  • Informera, presentera och ge stöd i tillämpning av förändringar i avtal, regelverk, processer och rutiner.

  • Bidra till att utveckla HR-processer och strukturer

  • Utveckla arbetsmiljöarbetet tillsammans med HR-kollegor

  • Driva egna projekt vid behov samt stödja chefer och HR-teamet vid genomförande eller implementering av verksamhetsnära initiativ och årliga HR-processer

  • Genomföra chefsintroduktion och hålla exitsamtal

  • Stödja ledare i rehabärenden

  • Ta fram div HR-statistik samt skapa presentation av dessa

  • Samarbeta tätt med HRBP och HR-partner inom organisationen

  • Övrigt löpande operativt och administrativt HR- arbete

Dina erfarenheter

  • Universitets- eller högskoleexamen inom personalområdet, eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

  • Arbetat minst 3 år i en bred HR-roll, exempelvis som HR-ansvarig på ett mindre bolag, med erfarenhet från samtliga delar av HR-arbetet.

  • Du har erfarenhet av att självständigt driva fackliga förhandlingar, genomfört rehabiliteringsprocesser, chefscoachning.

  • Du har även erfarenhet av att arbeta administrativt och är van att arbeta i HR-system.

Kunskaper

  • Lagstiftning och regelverk inom arbetsrätt och arbetsmiljö.
  • God förmåga att uttrycka dig i såväl tal som skrift.
  • Lösningsfokuserat förhållningssätt.

Meriterande

  • Kunskaper i Workday.
  • Erfarenhet att ha supportat verksamheten i lönefrågor alt. varit kravställare till en externt lönebyrå.

Om vikariatet

Inom People & Communication är vi ca 30 medarbetare som arbetar nära varandra, drar nytta av varandras erfarenheter och delar best practice för att skapa värde i affären.

Teamet som stöttar Commercial, Bonnier News kommersiella avdelningar, Tech/IT samt Finance/Facility/Legal, består av totalt 6 medarbetare, två HR-partners, två HR-generalister, HRBP samt Lead HRBP. Tillsammans arbetar vi verksamhetsnära och supporterar ca 1200 medarbetare och chefer inom tjänstemannaområdet på Bonnier News.

  • Föräldraledighetsvikariat på heltid i ca 12 månader.

  • Placering i Stockholm. Möjlighet att arbeta på distans upp till två dagar i veckan, om det fungerar för verksamheten.

Övriga roller
Financial Controller till Bonnier News

Brinner du för redovisning och vill utvecklas i en dynamisk miljö? Låter det spännande att vara en viktig spelare i en stor mediekoncern? Då är rollen som Financial Controller på Bonnier News något för dig!

Dina arbetsuppgifter

Som Financial Controller inom Bonnier News kommer du ansvara för finansiell rapportering av ett par legala enheter inom affärsområdet Bonnier News, samt ansvara för modellen för kostnadsfördelning mellan Bonnier News olika varumärken. Du har en central roll och ett nära samarbete med Business Controllers, Accounting, Shared Service Center (SSC) och övriga Financial Controllers. Du har även kontaktytor i andra delar av organisationen. Tjänsten innebär bland annat att du säkerställer korrekt finansiell information i månadsbokslut, rapporterar årsbokslut- budget- och prognoser enligt koncernens riktlinjer och redovisningsprinciper. Du är också en del av teamet som jobbar med effektivisering och harmonisering av redovisnings- och avstämningsprocesser samt uppföljning av sådana projekt. Rollen är bred och du måste ha en övergripande kunskap om redovisningsregler och principer samt förståelse för både detaljer och helheten.

  • Månadsbokslutsaktiviteter, bokning och periodisering av intäkter, reservering av kostnader samt tillse att resultatet blir rättvisande.

  • Analysera, utreda problematik och följa upp avvikelser.

  • Ta fram fördelningsnycklar och fördela gemensamma kostnader mellan Bonnier News olika varumärken.

  • Avstämning och värdering av balanskonton samt kvalitetssäkra arbete utfört av SSC.

  • Rapportering av årsbokslut, budget och prognoser; resultat- och balansräkningar inkl noter uppåt i koncernen.

  • Kontroll och kvalitetssäkring av årsredovisningar upprättade av SSC.

  • Ansvara för att kontouppsättningar och masterdata harmoniserar med koncernen.

Kvalifikationer

Rollen kräver ett par års erfarenhet av Financial Control alternativt kvalificerat redovisningsarbete/revision. Vi tror du kommer från en revisionsbyrå alternativt att du jobbat med Financial Control på ett större bolag eller i en större koncern. Du är van att arbeta med månadsbokslut och skarpa deadlines och du har erfarenhet av att analysera finansiella rapporter.

  • Du har relevant akademisk examen.

  • Du har lätt för att lära dig nya system och en duktig användare i Excel.

  • Talar och skriver obehindrat på svenska och kommunicerar väl i skrift på engelska.

  • Meriterande om du har erfarenhet av verktygen QlikSense, Palette och Unit4 Business.

Som person är du en god kommunikatör och du trivs med att arbeta i team och nå resultat som en del av ett team samtidigt som du kan driva ditt arbete självständigt. Det är viktigt att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, är en proaktiv problemlösare som söker effektivisering och förbättring inom ditt arbetsområde. Du tycker om att arbeta i ett högt tempo och ser en föränderlig verksamhet som någonting roligt och spännande. Vidare är du serviceinriktad och har god analytisk förmåga.

Övrig information

Tjänsten är en tillsvidareanställning.

Du ingår i Bonnier News ekonomiorganisation som består av cirka 45 medarbetare. Du kommer arbeta i ett team tillsammans med Financial Controllers och rapportera till Emma Warchalowski, Head of Financial Control. Vi sitter tillsammans i ”DN-huset” på Gjörwellsgatan 30, på Kungsholmen i Stockholm. Bonnier News har Unit4 Business World som affärssystem, FPM som rapporteringsverktyg och QlikSense som BI-verktyg.

Urval och intervjuer sker löpande.

Välkommen med din ansökan redan idag!